Inspectoratul Școlar Județean Prahova a întocmit și publicat Raportul anual privind starea învățământului la nivel de județ, în anul școlar 2022 -2023, document care are un capitol întreg dedicat situației la învățătură și stării disciplinare. Peste 4.200 de elevi au rămas corigenți, repetenți sau cu situația neîncheiată, în anul școlar trecut, relevă documentul.
Situația a fost întocmită de ISJ Prahova pe cicluri de învățământ. Deloc surprinzător, cele mai bune cifre sunt înregistrate la clasele primare, în timp ce statisticile cele mai îngrijorătoare, cel puțin raportat la învățământul obligatoriu, sunt la gimnaziu.
Dintre elevii înscriși anul trecut în ciclul primar, peste 97% au fost declarați promovați, 216 rămânând repetenți, 203 - cu situația neîncheiată, 36 figurând ca neșcolarizați, în timp ce 334 au fost declarați repetenți!
Profesoara de la Liceul Teoretic Azuga care ar fi lăsat corigenți 12 elevi, pe nedrept, continuă să predea
La gimnaziu, rata de promovare este de numai 92%, în timp ce numărul corigenților, comparativ cu clasele primare, este de cinci ori mai mare (1.036), iar al repetenților este aproape dublu: 605 cazuri. Acestora li se adaugă 339 de elevi rămași cu situația neîncheiată și 31 neșcolarizați.
Pentru liceu, rata de promovabilitate a fost calculată la 95,67%, cu 547 de corigenți, 113 elevi cu situația neîncheiată, 7 neșcolarizați la nivelul întregului județ și 186 de repetenți.
Cea mai mică rată de promovabilitate s-a înregistrat în învățământul profesional (82,19%), unde au fost raportați 64 de corigenți, 142 de elevi cu situația neîncheiată, 26 neșcolarizați și 336 de repetenți.
În total, la nivelul județului, în anul școlar trecut au fost aproape 2.000 de corigenți și 1.500 de repetenți.