Creșele, grădinițele și after-school-urile rămân închise, pentru că ministerele implicate nu au elaborat normele metodologice

Creșele, grădinițele și after-school-urile rămân închise, pentru că ministerele implicate nu au elaborat normele metodologice
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Printre măsurile de relaxare valabile din 15 iunie, aprobate de Guvern, se numără și posibilitatea redeschiderii creșelor, grădinițelor și after-school-urilor. Cu toate acestea, copiii nu pot fi promiți, pentru că nu au fost elaborate normele metodologice, prevederile care stabilesc clar condițiile în care pot funcționa aceste unități, în contextul stării de alertă.

"Nu se vor redeschide, ci în momentul în care există norme, există cerere și există decizie la nivelul autorității publice locale. Normele trebuie să fie prezentate de către Ministerul Educației sau de Ministerul Muncii. Îi sfătuiesc pe părinți să aștepte norme din partea Ministerului Sănătății" , declara, duminică, ministrul Educației, Monica Anisie.

Luni dimineață, ministrul a dat asigurări că normele vor fi finalizate astăzi. "Suntem trei ministere implicate în realizarea acestor norme metodologice. Ministerul Educației a realizat partea în care sunt menționate activitățile pe care trebuie să le desfășoare în cadrul unităților de învățământ preșcolar cadrele didactice, urmând ca și Ministerul Sănătății și Ministrul Muncii să completeze cu elementele specifice pentru aceste domenii. Azi cu siguranță vor fi gata normele metodologice", a declarat Anisie, potrivit Mediafax.

Reprezentantul României la OMS, Alexandru Rafila, a explicat, luni, pentru Digi 24, care sunt riscurile pe care le implică această etapă și cum pot fi ele reduse: "Deschiderea activității didactice, și totuși și grădinițele pot fi asimilate acestui tip de activitate, au arătat o creștere în transmiterea infecției din diverse țări. Copiii mici sunt la un risc redus de a contracta boala, ei și transmit destul de greu boala către adulți, adică de obicei dacă se infectează fac forme asimptomatice și e puțin probabil să infecteze alte persoane. Aici e partea delicată, cu numărul. Supraaglomerarea sigur că va produce probleme. Dacă discutăm de părinți care trebuie să-și lase undeva copiii, lucrul acesta ar trebui să fie corelat cu o capacitate suficient de mare care să poată prelua acești copii, indiferent dacă grădinițele sunt publice sau private.

Lucrul esențial este ca personalul care supraveghează copiii să fie antrenat: să îi îndrume la toaletă, să îi îndrume să se spele pe mâini, să îi îndrume să nu facă exces de contact fizic pentru că știți bine, copiii sunt mereu în contact fizic, se joacă împreună, e normal să fie așa, astea sunt comportamente sănătoase. Dezvoltarea normală a unui copil comportă interacțiunea cu alți copii și din cauza asta, inclusiv activitățile didactice pe care ne propunem să le redeschidem din toamnă trebuie să țină cont de faptul că acești copii sau tineri trebuie să interacționeze unii cu alții, nu pot rămâne exclusiv în zona virtuală pentru că atunci vor fi niște generații cu o adaptabilitate socială foarte limitată.

Și lucrurile acestea trebuie să fie puse în balanță dincolo de riscul transmiterii infecției. Riscul nu poate fi eliminat, riscul poate fi diminuat, controlat, și identificate eventualele focare care pot apărea, izolați copiii, deci se pot lua măsuri. (...) Activitatea didactică este o activitate care trebuie să înceapă".

 

 

 

 

Image