Curriculum nou pentru copiii de creșă și grădiniță. Ce trebuie să învețe aceștia și cum vor fi evaluați

Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Ministrul Educației a semnat ordinul prin care Curriculumul pentru educaţia timpurie, care se referă la copiii cu vârste cuprinse între 0 și 6 ani. Reperele incluse în acest document indică exact conținuturile pe care trebui să le învețe aceștia, deprinderile pe care ar trebui să le aibă la finalul fiecărei etape, dar și activitățile specifice vârstei și durata maximă a acestora.

De asemenea, ordinul include modelul fișelor pentru aprecierea progresului individual al copilului, înainte de intrarea în învățământul preșcolar.

"Acest nou curriculum imprimă o viziune actualizată și îmbunătățită asupra educației timpurii, reflectată în Planul de învățământ pentru educație timpurie, Programa școlară pentru educație timpurie și Metodologia de aplicare a Planului de învățământ pentru educație timpurie, ținând cont de:

- necesitatea corelării cu prevederi și recomandări din documente promovate la nivel european privind competențele-cheie din perspectiva învăţării pe parcursul întregii vieţi, documente strategice ale Comisiei Europene și Consiliului Uniunii Europene privind educația și îngrijirea timpurie;

- corelarea cu schimbările inițiate la niveluri învățământului preuniversitar pentru construirea unei concepţii curriculare unitare şi coerente, având ca referinţă competenţele-cheie care determină profilul de formare al elevului, definite la nivel european şi statuate de Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011;

- corelarea permanentă cu legislaţia în vigoare, îndeosebi cu prevederile recente care vizează domeniul educaţiei timpurii (ex., Legea educației naționale nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare, Hotărârea de Guvern nr.1.252/2012 de aprobare a Metodologiei de organizare și funcționare a creșelor și a altor servicii de educație timpurie antepreșcolară);

- necesitatea unei abordări sistemice a educaţiei timpurii, care înglobează, deopotrivă, educaţia antepreşcolară şi educaţia preşcolară, corectându-se abordarea lor fragmentată din practica de până acum", au explicat oficialii MEN.

Documentul a fost publicat AICI.

 

Image