Scăderea interesului elevilor pentru învățare i-a determinat pe unii profesori să-şi pună în practică creativitatea, orele de română fiind poate cele mai potrivite pentru exersarea artei povestirii.
În ultimii ani am observat o scădere a interesului pentru învățare, plictiseala instaurându-se frecvent și mult mai des decât în mod obișnuit, tehnologia devenind modul de a respira, de a acționa și de a asculta. Destinul ne-a îndreptat spre un drum inițiatic de poveste: Arta povestirii și beneficiile acesteia atât în aplicarea la orele de română, cât și în viața cotidiană sau personală.
Fonduri nerambursabile pentru ONG-urile din România care intenționează să deruleze proiecte privind sănătatea emoțională a copiilor și adolescenților
Lecțiile fiind îmbrăcate în haina povestirii au început să capteze cu adevărat atenția elevilor, iar atmosfera a devenit mult mai relaxantă și plăcută. Elevilor noştri trebuie să le amintim tot timpul că învaţă pentru viaţă, nu de dragul notelor sau de frumuseţea d-nei profesoare ori a d-lui profesor.
Iată un exemplu de joc – Castel - pe care l-am utilizat la clasă:
Este nevoie de o minge de tenis de câmp şi de pietre de diferite mărimi aşezate una peste alta într-o piramidă ce reprezintă un castel. În locul pietrelor se mai pot folosite cuburi de plastic şi minge de tenis de masă.
Citiţi continuarea articolului aici.