Dezvoltarea creativităţii prin metode ludice în arta povestirii la limba şi literatura română în gimnaziu

română
Sursa foto: Edustory
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Scăderea interesului elevilor pentru învățare i-a determinat pe unii profesori să-şi pună în practică creativitatea, orele de română fiind poate cele mai potrivite pentru exersarea artei povestirii.

În ultimii ani am observat o scădere a interesului pentru învățare, plictiseala instaurându-se frecvent și mult mai des decât în mod obișnuit, tehnologia devenind modul de a respira, de a acționa și de a asculta. Destinul ne-a îndreptat spre un drum inițiatic de poveste: Arta povestirii și beneficiile acesteia atât în aplicarea la orele de română, cât și în viața cotidiană sau personală. 

Lecțiile fiind îmbrăcate în haina povestirii au început să capteze cu adevărat atenția elevilor, iar atmosfera a devenit mult mai relaxantă și plăcută. Elevilor noştri trebuie să le amintim tot timpul că învaţă pentru viaţă, nu de dragul notelor sau de frumuseţea d-nei profesoare ori a d-lui profesor. 

Iată un exemplu de joc – Castel - pe care l-am utilizat la clasă:

Este nevoie de o minge de tenis de câmp şi de pietre de diferite mărimi aşezate una peste alta într-o piramidă ce reprezintă un castel. În locul pietrelor se mai pot folosite cuburi de plastic şi minge de tenis de masă.

Citiţi continuarea articolului aici.

 

Image