Noul ministru al Educației, Ecacterina Andronescu, a relansat în dezbatere tema introducerii Bacalaureatului diferențiat, care unor absolvenți le-ar da posibilitatea să se înscrie la admiterea în învățământul superior, iar altora să urmeze o pregătire profesională. "La ieşire, eu cred că trebuie să rămână opţiunea absolventului de liceului în a susţine un bacalaureat naţional care să-i permită accesul într-o universitate şi o altă rută cu un bacalaureat tehnologic sau profesional care să nu permită accesul în universitate, subliniez acest lucru, dar care să-i permită la nivelul următor de pregătire un acces de profesionalizare duală. Eu sunt o singură persoană, sunt foarte deschisă şi cu un comportament democratic în abordări. Este un punct de vedere pe care eu îl exprim dar sigur că ascult toate celelalte puncte de vedere", a declarat ministrul Educației în cadrul unei dezbateri care a avut loc marți, la București.
Aceasta a vorbit și despre modificarea Legii educației, după ce Eugen Teodorovici, ministrul de Finanțe, a anunțat că schimbările ar urma să se producă în prima jumătate a lui 2019.
"Facem în aşa fel încât să o terminăm la data la care este planificată. Cei care se pricep trebuie să lucreze la această lege, să constituim grupuri de lucru şi în aceste grupuri de lucru, cu experienţa ministerului şi a celor care sunt determinaţi să vină în întâmpinarea realizării unei legi moderne, la toţi trebuie să facem apel. Eu cred că viitoarea lege a învăţământului trebuie să genereze o viziune de evoluţie a sistemului de învăţământ. Ce vrem noi de la cei şcoliţi? Vrem să le dezvoltăm personalitatea? Da. Atunci, trebuie să ne uităm în programele şcolare în aşa fel încât acest lucru să se întâmple. De ce pun accent pe acest lucru? Pentru că niciunul dintre cei şcoliţi acum nu cred că o să aibă, în perioada activă a vieţii fiecăruia dintre ei, un singur job şi atunci trebuie ca această personalitate să se poată adapta la schimbările din viaţă. Să nu le ia ca pe nişte şocuri cărora nu pot să le facă faţă. Eu cred că şcoala trebuie să dea celui şcolit acele achiziţii culturale care să-l facă să înţeleagă lumea în care trăieşte în aşa fel el să se simtă parte din această lume. În al treilea, cred că şcoala trebuie să dea acele achiziţii de cunoaştere ca să poată şi el apoi să-şi ducă viaţa activă aşa cum se cuvinte", a spus Ecaterina Andronescu.
Anterior, aceasta s-a referit și la o altă posibilă schimbare majoră în sistemul de învățământ, criticând manualul unic.