Elevii susținuți financiar de stat, obligați să lucreze în țară cel puțin cinci ani

Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a reluat ideea Bacalaureatului diferențiat, pentru liceu și școala profesională, dar totodată vorbește și despre susținerea elevilor pentru a învăța o meserie, căreia să-i fie atașată obligația ca aceștia să lucreze în țară o perioadă, după terminarea studiilor.

„Poate liceul tehnologic ar trebuie să se centreze mai mult pe activitatea practică, în care să ştie o meserie. Şi ştie o meserie de nivel mai înalt decât nivelul şcolii profesionale. (...) Poate că liceul tehnologic având o perioadă mai mare de practică în care elevul să înveţe o meserie foarte bine, de un nivel mai înalt, nivelul patru, ar putea să fie o opţiune. (...) Acum Guvenul s-a angajat prin acordul cu Sindicatele să-i susţină financiar integral pe cei care optează pentru această şcoală profesională cu condiţia ca măcar cinci ani să rămână în ţară ca să dea ceva înapoi din ceea ce statul le oferă. Nu e obligatoriu acest lucru. Face dacă vrea. Nu e o obligaţie pe care şi-ar putea-o asuma un părinte al cărui copil are 14 ani”, a explicat Andronescu, potrivit Mediafax.

Ministrul Educației s-a referit, în cadrul unui eveniment organizat de Universitatea Politehnică, la vreo 600.000 de tineri care nu au luat Bacalaureatul din 2011 încoace și care au fost practic abandonați de stat. "Întreb Ministerul Muncii dacă avem informaţii despre ei, nu avem. Probabil, au îngroşat rândurile românilor care au plecat în străinătate şi sunt muncitori necalificaţi. Este o dramă pentru noi că pleacă oamenii din ţară”, a declarat, sâmbătă, ministrul Educaţiei Naţionale.

Ecaterina Andronescu mai spune că o soluţie ar fi majorarea numărului de locuri la şcolile profesionale şi ca aceasta să devină şcoală profesională duală, pentru ca elevii să înveţe meserie.

Ministrul spune că doar 0,25% dintre absolvenţii de profil tehnologic reuşesc să susţină Bacalaureatul. „Pentru cei care nu au atât de multă aplecare către carte este bine să-i trimitem în societate neterminat, fără niciun fel de finalizare a examenului? Poate că nu. Poate că aici trebuie să lăsăm libertatea elevilor şi şcolilor să aleagă care sunt elevii care merg spre Bacalaureatul Naţional şi apoi se orientează spre universităţi şi care sunt acei care se îndreaptă către practică şi care ar putea să susţină un Bacalaureat diferenţiat, un Bacalaureat tehnologic sau profesional”, a declarat Andronescu.

Totodată, ministrul Educaţiei Naţionale mai spune că profesorii ar trebui să aibă libertatea de a-şi personaliza lecţia în funcţie de nivelul clasei, nu neapărat după programul şcolar, pentru că fiecare clasă este diferită.

Image