ERASMUS+ | O cronică de suflet a experienței elevilor CJE Prahova, în Spania: “Mentorul este o poartă de intrare într-o lume a cunoașterii, a prețuirii și a acceptării. Noi suntem o simplă feresturică deschisă zborului gândurilor unor copii”

erasmus+ cje prahova spania
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Trei grupe de elevi de la Centrul Județean de Excelență Prahova au participat, zilele acestea, în Spania, la activitățile derulate în cadrul unui proiect ERASMUS+. Ei au avut șansa să joace rolul dascălilor și, pe lângă interacțiunea minunată cu elevii iberici, experiența le-a dezvăluit un alt mod de a privi esența și motivația celor de sunt, la rândul lor, îndrumați.

 

În câteva vorbe, David Rora, elev în clasa a VIII-ala Școala Gimnazială Brazi, dar și al Centrului Județean de Excelență Prahova, unul dintre participanții la proiectul ERASMUS+, a sintetizat, în câteva cuvinte, ce a însemnat vizita în Spania, pentru el și colegii săi.

"E minunat să observi cum un copil se dezvoltă, cum înflorește interior și cum dă tonus lumii sale. Astăzi, în a cincea zi în care ne-am pus măștile unor profesori, am descoperit cât de molipsitor este zâmbetul unui copil. Cu toții ne-am gândit că mentoratul, în variantă pe care o regăsim în școlile lui Pitagora, reprezintă o înnobilare a sufletului, un fapt care distinge o trăsătură biologică de una socială sau chiar spirituală. Încă de când ne naștem găsim tipare, oameni pe care noi îi considerăm «matrițele» noastre. În acel moment, cu toată puerilitatea, credem că așa vom fi, dar e doar un truc al vieții... Noi suntem unici.

Profesorul, în varianta filozofică, nu este un om, el nu are o formă materială... Mentorul este un concept, o poartă de intrare într-o lume a cunoașterii, a prețuirii și a acceptării. Poate că acesta e lucrul pe care l-am învățat cel mai bine aici, că noi suntem o simplă feresturică ce trebuie să se mențină deschisă zborului gândurilor unor copii.  Cunoașterea reprezintă o muncă asiduă, adesea frustrantă, nopți în care perna este înlocuita cu un tom gros. Cu toate acestea, odată ce faza «latentă» este depăşită, cunoștințele sunt o supă călduţă a gândurilor, un mediu impecabil pentru un intelectual de înaltă clasă. Apoi urmează exteriorizarea.  Parafrazându-l pe marele scriitor Mircea Cărtărescu, creierul adolescentului este exuberant, dorește să-și demonstreze cu toată ființa ingeniul şi capacitățile sociale. Toți vor să demonstreze lumii ceva, să se evidențieze rapid, să reziste la ceea ce noi numim «selecția socială». În ultima etapă, maturizarea poartă cu ea esențializare, un proces care condensează toate ideile în adâncime, transformându-le în propriile principii. Atunci, devenim monotoni și îngâmfați, dând peste nas altora și judecându-i pe cei mai puţin experimentați. Tocmai asta nu înțelegem: viaţa e un continuu proces de învățare.

Le mulțumim tuturor partenerilor acestui proiect! Mulțumim în special angajaților școlii «Padre Majon» care ne-au expus niște principii minunate de comunicare între elev și profesor și care au dat savoare șederii noastre. De asemenea, colectivul beneficiar este profund recunoscător Centrului Județean de Excelență Prahova, care, spre surprinderea multor persoane, depășește pregătirile intelectuale și ajunge chiar și la cele sufletești.

Aventura continuă...în inimile noastre!", a scris David, după experiența din Spania.

Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră! 

Sursa foto: prof. Carmen Băjenaru

 

 

 

Image