EVALUAREA NAȚIONALĂ | Nota unui candidat din Prahova a crescut de la 5,5 la 9,25, după contestații

evaluarea națională lucrări
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Aproape 22.000 dintre notele puse la Evaluarea Națională din acest an, pentru 7,12% din totalul lucrărilor, au fost contestate, iar în 19.633 de cazuri recorectarea a adus și modificări, de obicei în favoarea candidatului. Câteva situații au ajuns în atenția Ministerului, din cauza diferenței mari între nota inițială și cea finală.

 

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat, după afișarea rezultatelor finale, că au existat la nivel național 17 lucrări care au avut note modificate cu diferenţă mai mare de două puncte. “Este vorba de 16 lucrări la limba română şi o lucrare la matematică. Judeţele în care s-au înregistrat aceste diferenţe flagrante, îndrăznesc să spun, au fost următoarele: Constanţa, Dâmboviţa şi Bacău, câte trei note schimbate la o diferenţă mai mare de două puncte, Buzău - două note schimbate, apoi avem Cluj, Călăraşi, Covasna, Gorj, Suceava, Vâlcea cu câte o singură notă schimbată la diferenţă mai mare de două puncte”, a informat acesta.

O situație aparte, la care ministrul s-a referit în mod special, a fost un caz din Bihor, al unui elev care primise inițial o nouă de 2,80, iar după contestații s-a constatat o diferență de 5,9 puncte, nota devenind 8,70. Potrivit lui Cîmpeanu, a fost vorba despre o greșeală de transcriere a notei.

Rezultat șoc pentru un elev din Prahova

Un alt exemplu dat de ministrul Educației a fost cel al unui elev din Prahova care a primit, inițial, la Limba și literatura română, nota 5,5. După soluționarea contestației, nota finală a fost cu 3,75 mai mare, adică 9,25, iar media copilului, care luase 9,35 la Matematică, a ajuns printre cele mai bune din județ.

Datele publicate de Ministerul Educației arată că este vorba despre un absolvent de gimnaziu de la Școala Măneciu-Pământeni, sat Măneciu. Lucrarea acestuia fusese corectată în Buzău. “Aceste lucruri au putut să fie corectate, dar pentru a nu mai apărea astfel de situaţii este nevoie de generalizarea evaluării digitalizate”, a declarat Cîmpeanu.

Ce măsuri pot fi luate împotriva dascălilor care comit asemenea greșeli

“Mai grave mi se par acele erori în evaluare sau cel puţin la fel de grave. Şi mai grave sunt erorile în evaluare atunci când vorbim despre subiecte tip grilă. Acolo este inadmisibilă orice diferenţă. Cei care au demonstrat anul trecut ca au greşit în acest fel nu au mai făcut parte din lista evaluatorilor din acest an. Până la sancţiuni trebuie să formăm profesorii evaluatori. Există o dorinţă foarte mare din partea cadrelor didactice pentru a se înscrie la cursurile pentru formare evaluatori”, a mai spus ministrul Educației, referitor la diferențele de note înregistrate după contestații.

Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!

 

Image