EXAMENE 2024. Ministerul Educației a anunțat, vineri, rezultatele obținute de elevii de clasa a VIII-a care au susținut testările în cadrul simulării Evaluării Naționale. Cu patru luni înainte de examen, mai mult de jumătate dintre ei au avut note sub 5 la Matematică și mai puțin de 3% au avut lucrări notate cu 9 sau mai mult, la această disciplină.
EXAMENE 2024. Simularea Evaluării Naționale a fost un adevărat duș rece pentru viitorii absolvenți de gimnaziu care în câteva luni susțin examentul de care depinde admiterea la clasa a IX-a. Dacă la Limba română aproape trei sferturi dintre candidați au avut note peste 5, la Matematică procentul a fost sub jumătate.
Ministerul Educației a publicat, vineri după-amiază, rapoartele statistice furnizate de platforma informatică.
La Limba și literatura română, 121.759 de elevi, adică 73,98%, au obținut note peste 5. Pe tranșe de medii, rezultatele au fost următoarele:
La Matematică, au fost obținute numai 69.347 de note mai mari sau egale cu 5, adică doar 42,37% din total. Pe tranșe de medii, situația se prezintă astfel:
La Limba maternă, din aproape 10.000 de candidați care au susținut testarea, 8.161 au avut note peste 5. Situația pe tranșe de medii este următoarea:
„Este pentru prima dată când simularea se derulează în condiții similare cu cele de examen, digitalizat, iar lucrările nu au mai fost corectate de către profesorii din unitatea de învățământ, fiind distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată țara.
Conform metodologiei de organizare și desfășurare a examenelor naționale, la o diferență mai mare de un punct între notele acordate de cei doi evaluatori, lucrările sunt recorectate de alți doi evaluatori, nota finală fiind obținută ca medie aritmetică a celor două note cu valori centrale, după eliminarea notelor extreme (cea mai mare și cea mai mică)”, au punctat reprezentanții Ministerului Educației.
La Română, din 164.593 de lucrări au fost recorectate 18.744, adică 11,39%, în timp ce la Matematică au fost predate 163.683 de lucrări din care doar 406 (0,25%) recorectate.
Rezultatele probelor scrise ale simulării EN VIII au fost transmise către Inspectoratele Școlare Județene/al Municipiului București și sunt în curs de a fi redirecționate către unitățile de învățământ, unde vor fi analizate prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.
„Lucrările scrise ale elevilor care au susținut simularea evaluării naționale se află în unitățile de învățământ în care elevii au susținut probele scrise.
Profesorii care predau disciplinele la care s-au susținut probele simulării (limba română, matematică, respectiv limba maternă) au acces la lucrările elevilor din clasele la care predau, precum și la borderourile de evaluare corespunzătoare, pentru a le putea discuta cu aceștia, în perioada următoare, în scopul identificării nevoilor individuale ale fiecărui elev și organizării unor activități remediale care să-i susțină în procesul de pregătire din perioada următoare.
În contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educației dispune pentru prima oară de date relevante pentru o imagine de ansamblu asupra gradului de reușită la fiecare dintre itemii administrați. Aceasta va permite analize ulterioare referitoare la măsura în care sunt dezvoltate competențele vizate prin evaluarea națională. În acest sens, atașăm un extras din platforma de evaluare digitalizată din care rezultă gradul de reușită pe fiecare item, la nivel național, pentru limba și literatura română și matematică, precum și subiectele și baremele probelor scrise la aceste simulări (disponibile și pe subiecte.edu.ro).
EXAMENE 2024. Calendarul evaluărilor naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a a fost publicat. Testările, în a doua jumătate a lunii mai
La nivelul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație se va efectua o analiză a răspunsurilor elevilor la fiecare item pentru a identifica gradul de dezvoltare a competențelor acestora.
Informațiile care permit astfel de analize pe itemi sunt disponibile și la nivelul fiecărui Inspectorat Școlar Județean/Inspectoratului Școlar al Municipiului București, respectiv al fiecărei unități de învățământ.
Dat fiind faptul că obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real și optimizarea rezultatelor obținute de către elevi, unitățile de învățământ vor folosi datele rezultate la nivel de unitate, în vederea adoptării măsurilor adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare ale elevilor”, au precizat reprezentanții Ministerului Educației.