Măsura învăţământulului profesional care devine obligatoriu pentru elevii ce obţin sub 5 la evaluare împarte societatea în mai multe tabere. „Sistemul refuză să îşi asume că acest 4 este un eşec de sistem, nu vina elevului care a venit la şcoală opt ani”,spune expertul în educaţie, Daniela Vişoianu, citată de MEDIAFAX.
Preşedintele Federaţiei Coaliţia pentru Educaţie, expertul în educaţie Daniela Vişoianu a precizat, în contextul adoptării Ordinului care prevede ca învăţământul profesional să devină obligatoriu pentru elevii care obţin sub media 5 la Evaluarea Naţională, că faptul că există copii în România care nu pot lua nota 4 la matematică ştiind aria dreptunghiului – cazul subiectelor din 2019- „este un eşec de sistem”.
„Sigur că un copil care intră la liceu cu 4 la matematică nu poate recupera pentru examenul de Bacalaureat. În fapt, sistemul refuză să îşi asume că acest 4 este un eşec de sistem, şi nu vina elevului care a venit la şcoală opt ani de zile”, spune expertul în educaţie.
Preşedintele Federaţiei Coaliţia pentru Educaţie a precizat şi faptul că modul de evaluare de la finalul clasei a VIII-a este depăşit din toate punctele de vedere. „Este anormal ca un examen cu o miză atât de importantă să măsoare doar cunoştinţele de matematică şi română şi să decidă aproape ”pe viaţă” viitorul profesional al unui copil de 14-15 ani”, declară Daniela Vişoianu.
Credit foto Adevărul.