LEGILE EDUCAȚIEI. Liceenii își vor putea alege aproximativ o treime dintre disciplinele pe care să le studieze

liceenii orar la alegere
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Modelul văzut de români prin filme ar putea fi implementat și în școlile de la noi. Ministerul Educației propune ca elevii să aibă posibilitatea să-și aleagă o parte din disciplinele pe care să le studieze. Liceenii vor putea fi grupați, astfel încât fiecare să urmeze cursurile de care este interesat.

 

“Elevii care vor intra în septembrie 2023, în acest fel, în clasa a 9-a de liceu, vor avea planuri cadru noi, vor avea curriculum nou, vor avea o șansă în plus prin examenul de admitere și mai cu seamă, vor avea o pondere, de mult timp cerută, de 50% discipline în trunchiul comun, 20% discipline de specializare și până la 30% curriculum la decizia școlii.

Aș vrea să vă spun, conform proiectului de lege, în aceeași clasă, pentru 30% din discipline, până la 30%, vor putea fi organizate până la patru grupe, în așa fel încât să existe o personalizare a educației, în așa fel încât să existe posibilitatea ca în aceeași clasă, patru grupe de elevi să își aleagă disciplinele pe care le consideră de interes, pe care profesorii consideră că le pot promova, corelat cu aptitudinile acelor elevi din această clasă. Elevii care vor fi parcurs întreg ciclul liceal după acest sistem vor avea șansa unui bacalaureat care va arăta cu totul altfel”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Proiectul de lege pentru învățământul preuniversitar prevede că, la clasele primare, elevul va opta în cadrul curriculumului la decizia școlii pentru 2-4 ore pe săptămână.

La învățământul secundar inferior, elevul va opta în cadrul curriculumului la decizia școlii pentru 3-5 ore pe săptămână.

Liceenii vor opta, în cadrul curriculumului la decizia școlii, pentru 6-8 ore pe săptămână.

Potrivit Ministerului Educației, curriculumul la decizia școlii se va constitui atât din pachete de discipline opționale ofertate la nivel național, regional şi local, cât şi din pachete de discipline opţionale ofertate la nivelul unităţii de învăţământ.

Pentru învăţământul profesional şi tehnic, curriculumul la decizia şcolii va fi elaborat de unitatea de învăţământ, în parteneriat cu operatorii economici/autorităţile administraţiei publice locale, pentru adaptarea formării profesionale a elevilor la nevoile locale ale pieţei muncii.

Consiliul de administrație al unității de învățământ, în urma consultării elevilor, părinţilor şi pe baza resurselor disponibile, va stabili curriculumul la decizia şcolii.

Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!

 

Image