Un ordin al ministrului Educației, transmis joi către Monitorul Oficial, stabilește reducerea numărului de elevi la clasa a IX-a, în învățământul liceal cu frecvență – zi. Astfel, potrivit documentului, pentru filiera tehnologică, învățământul profesional, învățământul dual, precum și pentru filiera vocațională (profil sportiv, teologic, pedagogic şi învățământul liceal de artă), numărul maxim de elevi dintr-o clasă va fi de 24, față de 28, până acum.
Pentru filiera teoretică, numărul maxim va fi redus de la 28 la 26 elevi/clasă.
Prevederile se vor aplica doar pentru clasa a IX-a, nu și pentru anii superiori, unde clasele sunt deja formate. Ele se regăsesc în ordinul pentru aprobarea Metodologiei privind fundamentarea cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat, evidența efectivelor de preșcolari și elevi școlarizați în unitățile de învățământ particular, precum și emiterea avizului conform în vederea organizării rețelei unităților de învățământ preuniversitar pentru anul școlar 2021-2022.
Ministerul Educației a mai anunțat că, în contextual acestei schimbări majore, activitățile specifice mobilităţii personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar (privind constituirea, încadrarea şi vacantarea posturilor didactice/catedrelor din unităţile de învăţământ preuniversitar) au fost decalate corespunzător. “Astfel, inspectoratele şcolare vor transmite până la data de 1 februarie 2021, la Ministerul Educaţiei, proiectele planurilor de școlarizare revizuite conform noilor reglementări, în vederea fundamentării cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat”, au explicat oficialii din Ministerul Educației.
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ a reacționat, deja, la anunțul privind reducerea numărului de elevi la clasa a IX-a: “FSLI salută decizia Ministerului Educației prin care este redus numărul de elevi la clasa a IX-a! Este una dintre măsurile pentru care federația noastră a militat ani la rândul și ne bucurăm că insistența noastră a dat roade, iar ministrul Sorin Cîmpeanu a dat dovada de receptivitate, conștient fiind că aceasta este una dintre căile pentru creșterea calității actului educațional .”