Matematica sindicaliștilor vs. matematica lui Liviu Pop. Fostul ministru al Educației susține că diminuarea numărului de ore la școală va crea 50-60.000 de locuri de muncă ÎN PLUS

Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Modificarea art. 66 din Legea educației naționale, adoptată luni, de Senat, în calitate de for decizional, a cam tulburat apele în învățământ, unii sindicaliști estimând că această măsură va duce la dispariția a 15.000-20.000 de norme și, implicit, la disponibilizări masive.

Citiți și:  Parlamentul a votat ca elevii să aibă mai puține ore. Sindicat: "Modificarea va duce la tăierea a 15.000 - 20.000 de norme. Avem certitudinea unor DISPONIBILIZĂRI MASIVE"

Inițiatorul modificării, Liviu Pop, susține însă că această măsură trebuie coroborată cu altele existente sau în curs de implementare și că, de fapt, la pachet, toate vor duce, de fapt, la crearea a peste 50.000 de locuri de muncă în sistemul de învățământ.

Citiți și:  Scenariul FSLI: Reducerea numărului de ore poate afecta 25.000 de cadre didactice vor fi afectate. De ce vor avea de suferit și elevii

"Constat că modificarea art.66 din Legea Educației Nationale constituie motiv de îngrijorare pentru unii dintre liderii de sindicat izolați.

Înainte de a emite comunicate de presă și puncte de vedere, ar trebui să lectureze întreaga Lege a Educației Naționale, precum și inițiativele legislative care se află pe rolul Senatului.

Reducerea numărului de ore pentru elevi la 4 ore/zi pentru ciclul primar, 5 ore/zi ciclul gimnazial, 6 ore/zi liceu, se coroborează cu măsuri pe care PSD le susține. Generalizarea programului «Școală după școală» este unul dintre ele și presupune faptul că în fiecare zi, maxim 4 ore/zi, fiecare elev va avea atât un program instructiv-educativ, cât și servirea unei mese calde sau a mai multor mese calde pentru elevii din învățământul primar și preșcolar. Asta face ca numărul de ore pe care îl petrec elevii la școală să se situeze în media europeană. Al doilea lucru pe care îl vom face va fi intrarea în legalitate privind numărul de elevi la clasă, în conformitate cu legea, să nu mai existe un număr dublu al elevilor față de cel prevăzut de lege. Acest aspect presupune o regândire a finanțării per elev. Al treilea lucru, utilizarea materialelor, a auxiliarelor să fie făcută doar cu aprobarea Ministerului Educației Naționale. Greutatea ghiozdanului elevului va scădea semnificativ, odată ce doar auxiliarele autorizate se vor afla pe masa de studiu al elevilor.

Standardizarea evaluării pentru creșterea nivelului calității din învățământ este un alt proces necesar, atât la cadrele didactice cât și la elevi.

Trebuie să menționez și extinderea învățământului obligatoriu la grupa mică și clasa a XII-a.

Evident că, în interiorul planurilor cadru trebuie regândite toate programele școlare. Astăzi avem programe supraîncărcate, elevii au un număr mare de ore și de multe stau la clasă 8,9 ore/zi.

Acesta va fi un prim pas, care coroborat cu celelalte măsuri prezentate anterior, nu vor face altceva decât să creeze între 50.000-60.000 de locuri de muncă în sistemul de învățământ preuniversitar în următorii zece ani. De aceea îi rog pe agitatorii de serviciu ai unor sindicate să se concentreze pe calitatea actului de predare, nu pe numărul de membri de sindicat", susține Liviu Pop.

Un ultimul aspect de menționat este acela că suntem singura țară din UE care avem necalificați în sistem. Aici vom introduce prin LEN, obligativitatea ca în trei ani de zile toți cei care sunt deja în sistem, începând cu anul 2020-2021 să se califice.

Astăzi din 213.925 de profesori, 3771 sunt necalificați, din care 188 în București.

Este de la sine înțeles faptul că și implementarea Legii salarizării unitare va crea un plus valoare pentru condiția dascălului din România, alături de celelalte măsuri propuse.

Atașez și o mică schiță a sistemului de învățământ și a numărului de ore petrecut de către elevi în școală.

Image