Despre prejudecăţi în mediul educaţional, a vorbit într-un interviu Mihaela Stanciu, mediator şcolar la Școala Gimnazială „Răducanu Rosetti” din comuna Căiuți, județul Bacău.
“Când sunt mici, se joacă împreună, nu marginalizează. În primar, copilul începe să îl perceapă pe cel de lângă el așa cum i-l descriu părinții, nu cum l-a văzut el în grupa de grădiniță”, spune Mihaela Stanciu, într-un interviu acordat Edupedu.ro.
În calitate de mediator şcolar, Mihaela Stanciu a vorbit despre prejudecățile față de etnia romă, față de copiii cu cerințe educaționale speciale, CES, de unde vin unele prejudecăți și cum se poate schimba situația.
„Este important să încerci să ghidezi lumea spre calea cea bună și să scoți în evidență lucrurile bune din oameni”, crede Mihaela Stanciu. Ea spune că cel mai dificil este să lucreze cu adulții, atunci când vine vorba de prejudecăţi.
Rolul unei povești în educație și nu numai…
“Copilul până la vârsta de 3-4 ani nu conștientizează aceste lucruri. Un copil cu probleme, adus într-o grupă de grădiniță, nu este perceput diferit de ceilalți copii. Am observat asta timp de doi-trei ani la rând. Ceilalți copii nu văd absolut nicio diferență, nu îl marginalizează, nu îl bruschează. Spun eu că acest lucru se schimbă când copiii încep să le povestească părinților despre colegul lor. Schimbarea începe undeva în învățământul primar, când, sub influența părinților, copilul începe să îl perceapă pe cel de lângă el așa cum i-l descriu părinții, nu cum l-a văzut el când era mic, în grupa de grădiniță. Asta este cel mai rău.”, mai spune mediatorul şcolar.
Interviul a fost realizat la deschiderea Clubului de lectură şi a Atelierului de recondiționare a pieselor de mobilier din Muzeul Satului şi poate fi citit integral aici.