Ministerul Educației a făcut o serie de precizări după ce ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, s-a referit la posibilitatea înființării unor clase separate pentru copiii cu cerințe educaționale speciale (CES).
"În baza Legii nr. 221/2010, precum și a Strategiei naționale «O societate fără bariere pentru persoanele cu dizabilități» - 2016-2020, România s-a angajat să mobilizeze resursele necesare pentru eliminarea barierelor, astfel încât nicio persoană cu nevoi speciale să nu fie discriminată, marginalizată, exclusă sau abuzată, iar alegerile și aspirațiile acesteia să fie respectate și sprijinite. În domeniul educației, cadrul strategic este completat cu strategiile sectoriale care prevăd, de asemenea, măsuri care să conducă la creșterea accesului la o educație de calitate pentru toți copiii, prin adaptări curriculare în concordanță cu nevoile acestora, precum și prin acordarea de sprijin educațional și material. Ministerul Educației Naționale urmărește integrarea copiilor cu dificultăți de învățare în unitățile de învățământ de masă și dezvoltarea serviciilor de sprijin educațional prin creșterea numărului profesorilor de sprijin și a consilierilor școlari - cu suportul cărora se realizează terapiile necesare, precum și prin formarea cadrelor didactice care predau în clasele unde sunt integrați individual copii cu nevoi speciale", au transmis reprezentanții MEN.
În comunicatul de presă pe acest subiect se menționează că "declarațiile ministrului educației naționale, pe tema mai sus-menționată, au făcut referire întocmai la această necesitate, de a aloca suplimentar profesori de sprijin copiilor cu dificultăți de învățare".
Citiți și: Ministrul Educației vrea clase separate pentru copiii cu cerințe educaționale speciale
"Precizăm că nu se intenționează organizarea unor clase separate, numai cu elevi cu cerințe educaționale speciale. De altfel, în perioada 2001 - 2003, pe durata mandatului ministrului Ecaterina Andronescu, aproximativ 30.000 de elevi cu nevoi speciale au fost integrați în unitățile de învățământ de masă, prin transferul de la unitățile de învățământ special", au mai exemplificat reprezentanții Ministerului Educației.