Ministrul Educației, Monica Anisie, a suținut o declarație de presă referitoare la rezultatele slabe obținute de elevii români la cea mai recentă evaluare PISA.
Aceasta a spus că este obligatoriu ca noile planuri-cadru pentru gimnaziu să pună accent pe învățarea integrată, la o zi după ce a afirmat că rezultatele care au creat atâta vâlvă în ultimele două zile nu trebuie neapărat să îngrijoreze, pentru că această evaluare “nu pune accentul pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă”.
“În ceea ce privește pregătirea noului plan-cadru, de fapt planurile acestea cadru pe care noi trebuie să le realizăm în foarte scurt timp, voi avea grijă ca învățarea integrată, care are legătură cu viața de zi cu zi, să aibă importanța cuvenită. Este tot ceea ce ne dorim de la sistemul de educație. Să fie în corelație cu viața de zi cu zi. Deși au mai existat astfel de rezultate la evaluările anterioare, Ministerul Educației nu a făcut nimic pentru ca evaluările de pregătire, cele de la clasele a II-a, a IV-a sau a VI-a, să fie acceptate, înțelese și mai ales valorificate de către copii, părinți și mai ales cadrele didactice”, a declarat ministrul.
În 2015, HotNews publica o analiză a evaluărilor naționale de la clasa a IV-a, generația care a susținut acum testele PISA. Rezultatele de atunci prefigurau situația făcută publică zilele trecute. Potrivit acelei analize, doar 68% dintre elevi erau capabili să răspundă la întrebări care le cereau doar identificarea de date/informații, iar itemii care presupuneau prelucrarea datelor erau rezolvați corect de numai 52% dintre elevi. La aplicarea cunoștințelor s-au descurcat doar 42%și numai 23% au fost capabili să analizeze și să interpreteze informația științifică.