Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a vorbit, luni seară, despre oportunitatea introducerii unei evaluări la clasa a X-a, pe care o consideră necesară, având în vedere că acela este momentul în care se încheie, în sistemul preuniversitar românesc, învățământul obligatoriu.
"Teoretic, acolo ar trebui să avem o evaluare, să ştim că am încheiat ciclul învăţământului obligatoriu. De ce nu avem? Pentru că, aşa cum ştiţi, după clasa a opta sau evaluarea de la clasa a opta, ca o moştenire a capacităţii, a examenului de capacitate, ne asigură separarea spre liceu sau şcoli profesionale, aceasta este, să spunem, argumentaţia evaluării de la clasa a opta. Dacă se va accepta, pentru că, fără îndoială, o vom pune în dezbatere publică", a declarat Ecaterina Andronescu la Digi 24.
Aceasta a spus că, printr-o evaluare introdusă la finalul clasei a X-a, examenul de bacalaureat nu ar mai concentra materia pe patru ani de liceu, ci numai pe ultimii doi ani. "Deci, am uşura examenul de bacalaureat prin această evaluare. Nu ştiu dacă va rămâne sau nu, după opinia mea, va fi un sprijin pentru cei care trec printr-o asemenea etapă”, a mai argumentat ministrul Educației, care s-a referit la această evaluare ca la o formă de testare.
În acest moment, elevii susțin evaluări naționale la clasa a II-a, a IV-a, a VI-a și la finalul clasei a VIII-a, testare care este luată în considerare la admiterea la liceu.
Învățământul preuniversitar este încheiat cu susținerea Bacalaureatului, de care de asemenea se ține cont, în cadrul multor universități, pentru admiterea la facultate.