Ministrul Educației vine cu o nouă propunere controversată. Ecaterina Andronescu e gândeşte să înfiinţeze clase speciale pentru copii cu cerințe educaționale speciale (CES) care frecventează şcolile de masă. „Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimite în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori. Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă să le putem asigura profesori de sprijin”, a explicat ministrul citat de Digi 24.
Specialiştii atrag atenţia că o astfel de schimbare nu va creşte performanţele elevilor vizaţi, cu atât mai mult cu cât consilierii școlari, care ar avea un rol deosebit de important în această variantă, sunt prea puțini.
„Experienţa ne-a arătat că elevii învaţă mai bine atunci când sunt expuşi diversităţii, când suportul pentru ei este apropiat nevoilor lor", a declarat, pentru sursa citată, Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România.