Ministrul Educației, Sorin Câmpeanu, a anunțat, marți, la Ploiești, că Ministrul Educației propune, astăzi, extinderea programului privind orele remediale, ca parte a strategiei de recuperare a pierderilor semnificative suferite din cauza crizei sanitare.
Acesta a vorbit despre impactul pe care l-a avut, asupra educației, suspendarea cursurilor față în față, și s-a arătat nemulțumit de număr mic de elevi înscriși la ore remediale, inclusive în Prahova.
“Or sta elevii din Prahova mai bine… Înțeleg că aici sunt înscriși doar 1.600 de elevi de învățământ primar și gimnazial, din aproape 250.000 la nivel național. Însă, la nivel liceal sunt incluse 32 de licee, deci se derulează bine”, a spus ministrul.
Câmpeanu a anunțat că, astăzi, Ministerul Educației a transmis oficial comisiilor de specialitate din Senat propunerea pentru extinderea orelor remediale și în viitorul an școlar.
“Astăzi, Ministerul Educației va propune extinderea programului de ore remediale, valabil pentru semestrul al doilea al acestui an școlar, și pe parcursul anului școlar 2021 – 2021. Propunerea este făcută la Senat. Acțiunile remediale presupun prezență fizică și respectarea regulilor, iar acest lucru presupune ținerea sub control a epidemiei. Este factorul esențial pentru limitarea pierderilor și recuperare. Dezechilibrele erau foarte mari în România, le știm. Rata de părăsire timpurie a școlii ne situează pe ultimul loc în Europa. Avem și diferența mare între urban și rural, specifică țării noastre. Aceste lucruri se acutizează pe fondul pandemiei. Dacă nu ne trezim, pandemia va însemna lovitura de grație dată unui sistem și așa suferind. Devine o problemă nu de importanță națională, ci de securitate națională”, a spus ministrul.
În acest context, Câmpeanu a arătat de pierderile uriașe suferite din cauza perioadelor cu predare on-line într-un sistem surprins complet nepregătit pentru acest lucru: “Știm cu toții că niciun sistem de educație din lume nu a fost pregătit pentru această perioadă de criză. Pierderile sunt, mari și foarte mari. În România, este de apreciat efortul cadrelor didactice. Nu au fost pregătite pentru predarea on-line, complet diferită de predarea clasică. Fiecare s-a descurcat cum a știut mai bine. Față de acum un an, toți colegii noștri și-au îmbunătățit competențele digitale, dar predarea on-line nu s-a făcut. Să fim bine înțeleși. Sunt foarte puține cazurile acelora dintre noi care au fost pregătiți pentru predare on-line. Îmi poate spune cineva că am avut evaluare/examinare relevantă? Că poate garanta cine a răspuns din spatele ecranului, atât timp cât noi am avut reticențe și la acere să se lucreze cu camera video deschisă? Toate aceste lucruri au generat pierderi pe care încercăm să le recuperăm prin orele remediale”.
Pe de altă, ministrul a subliniat că există și o parte bună, aceea ca s-au văzut avantajele predării on-line, utilizate “cum și unde trebuie”. “Este extraordinar de important să ne întoarcem la școală, cu prezență fizică, atunci când situația o va permite. Când se va încheia această criză, nu ne vom întoarce la același stil. Partea de on-line va fi mai accentuată, iar acesta este un lucru bun, dacă vom ști să-l aplicăm cum trebuie – cu profesori pregătiți, să nu ai probleme de conectivitate, să nu ai probleme cu echipamentele IT, ținând cont că tabletele sunt limita inferioară – și unde trebuie. Sunt discipline care nu pot fi predate on-line. Nu reușesc să-mi imaginez cum disciplinele vocaționale, care presupun stagii plastice, pot fi predate on-line”, a mai punctat ministrul.
Anunțul referitor la extinderea programului de ore remediale a fost făcut în legătură cu o altă măsuă importantă propusă de actuala conducere a Ministerului Educației, referitoare la modificarea radicală a structurii anului școlar și extinderea perioadei de cursuri.