Monica Anisie recunoaște: "Infrastructura actuală nu oferă posibilitatea distanțării sociale". Ce variante sunt vehiculate, deja, printre dascăli // UPDATE

Monica Anisie recunoaște: "Infrastructura actuală nu oferă posibilitatea distanțării sociale". Ce variante sunt vehiculate, deja, printre dascăli // UPDATE
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Ministrul Educației, Monica Anisie, a recunoscut că actuala infrastructură din învățământ nu permite asigurarea distanțării sociale, iar soluțiile adoptate în cazul examenelor naționale nu vor putea fi aplicate din toamnă, când toți elevii ar trebui să revină la cursuri, după jumătate de an de pauză: trei luni de vacanță de vară și tot atâtea de școală de acasă. 

"După ce încheiem examenele naționale, trebuie să gândim scenariul pentru noul an. În funcție de evoluția epidemiei la nivelul țării, va trebui să gândim măsurile cele mai bune pentru elevi și pentru profesori. Includem între aceste măsuri distanțarea fizică. Este adevărat, infrastructura școlară la acest moment nu oferă posibilitatea distanțării ca la examenele naționale. Trebuie să ne gândim cum am putea pune în practică o astfel de situație", a spus Monica Anisie, pentru Digi 24.

Anterior, autoritățile au anunțat că se pregătesc să asigure echipamente pentru eventualitatea în care, la revenirea sezonului rece, România va fi lovită de un al doilea val al pandemiei și se va impune, din nou, închiderea școlilor.

Cu aceste date vagi și fără nicio informație concretă despre cum ar putea fi organizate cursurile în școli, din toamnă, în rândul dascălilor și printre părinți circulă deja tot felul de scenarii.

Zilele acestea, învățătorii au tot organizat, on-line, ședințe cu părinții, iar altele urmează în această săptămână. Ideea de bază transmisă familiilor elevilor este cam aceeași: clasele cu 30 de elevi sau chiar mai mulți vor deveni istorie. Cum? Aici apar problemele și speculațiile, cele mai "optimiste" scenarii referindu-se la împărțirea actualelor clase în jumătate și programarea cursurilor pe serii: dimineața și după-amiaza. Ignorând faptul că, măcar la clasele primare, opțiunea nu prea este viabilă, ținând cont de vârsta copiilor și programul firesc al acestora, care trebuie concentrat în prima parte a zilei, este puțin probabil ca o astfel de abordare să fie posibilă dacă ne gândim de faptul că, în majoritatea școlilor, clasele sunt ocupate de dimineața până seara, cu două schimburi de elevi.

Alte variante neoficiale, care circulă printre dascăli și părinți, sunt ca elevii să vină la școală pe rând -o zi da, una nu -sau ca unii să se pregătească on-line când colegii lor sunt la școală și invers.

Cert este că reducerea numărului de elevi în clase, cu păstrarea actualului stil de lucru, ar însemna, în multe cazuri, dublarea spațiilor necesare și a numărului de dascăli. Nu peste noapte, dar peste vară! Ceea ce este imposibil. 

UPDATE

 

Image