Inspectoratul Școlar Județean Prahova a transmis, în unitățile de învățământ, o scrisoare metodică în care aduce lămuriri cu privire la aspecte legate de mutarea întregii activități didactice în mediul on-line. Una dintre temele intens dezbătute în ultimele săptămâni a fost în ce situații elevii pot fi considerați absenți și înregistrați ca atare, de către cadrul didactic care susține cursul respectiv.
Astfel, documentul precizează că "refuzul elevilor/ părinţilor de a semna Declaraţia pentru desfăşurarea activităţilor didactice on-line, conform Notei OMEC nr. 36347 / 26.10.2020, nu atrage eliminarea acelor elevi de la cursurile on-line", "întrucât dreptul la educație este al tuturor copiilor".
De asemenea, atrage atenția conducerea ISJ Prahova, "refuzul elevilor de a avea camerele pornite nu înseamnă absenţă de la oră".
Scrisoarea metodică precizează că "se consemnează absență dacă elevul nu este logat / dacă este logat și nu răspunde apelurilor repetate (de minim trei ori) în decursul orei".
Absențele pot fi motivate pe baza adeverinţelor medicale sau a învoirilor scrise transmise de părinţi sau a confirmării de către părinţi a unor probleme tehnice (defectarea echipamentului / lipsa curentului electric/ imposibilitatea conectării la internet), arată inspectorii în documentul transmis în școli și în care se mai precizează și că, "în cazul în care elevii / profesorii nu au acces la internet / nu au curent electric / nu au echipamente IT se aplică soluţiile identificate în Planul de acţiune transmis la ISJ Prahova".
Foto cu caracter ilustrativ (freepik.com)