Centrul de Evaluare și Analize Educaționale (CEAE) și Federal Mogul Motorparts aduc fizica mai aproape de sufletul copiilor și în județul Prahova. În perioada următoare, 50 de profesori de fizică vor participa la un curs de formare în urma căruia vor dobândi abilitățile necesare învățării științelor prin metode inductive.
"Începând cu acest an școlar, peste 1.250 de elevi din județul Prahova vor avea șansa să descopere fizica, o materie considerată foarte grea, ca fiind interesantă și ușor de înțeles. Diferența va sta în modul în care profesorii vor utiliza noile metode active de învățare la clasă, renunțând treptat la paradigma tradițională de predare, bazată preponderent pe transmitere de informații. Mai exact, profesorul va deveni un facilitator al învățării elevilor; aceștia vor fi stimulați să lucreze în echipe, să pună întrebări, să ofere feedback, să experimenteze, să găsească singuri explicații pentru fenomenele discutate la ore, să gândească critic", explică inițiatorii proiectului.
“Ne bucurăm să avem alături de noi un partener dedicat comunității în care activează. Pentru noi, Prahova era un județ important, în care nu formasem până la acest moment profesori de științe. Deși elevii de astăzi sunt la fel de curioși precum eram noi, sunt însă mai puțin dispuși să accepte tot ce le cer profesorii chiar dacă ceea ce văd că se petrece în clasă nu li se pare interesant sau relevant pentru viața lor de zi cu zi. Științele exacte eșuează în a le forma elevilor competențe importante acum pe piața muncii, precum gândirea critică și capacitatea de a rezolva probleme ne-standard, atâta vreme cât profesorii nu reușesc să le stârnesc și interesul pentru aceste discipline. Metodele inductive de învățare, cum este și metoda investigației, sunt foarte eficiente din acest punct de vedere. Or, exact aceste metode au fost introduse încă de acum 10-15 ani în țări cu sisteme educaționale performate”, a declarant Cristian Hatu, Președinte CEAE.
În baza acestui parteneriat, 50 de profesori din Prahova și alți 50 de profesori din București vor fi formați în acest an să utilizeze la clasă metoda investigației. Peste 2.500 de elevi vor avea șansa să realizeze investigații, experimente și proiecte conectate la realitatea din jurul lor.
Ulterior, aceștia vor avea ocazia să participe la o serie de activități organizate de companie pentru a putea aplica noțiunile învățate la clasă, într-un mediu real și provocator, la sediul fabricilor din Prahova sau la sediul central din București.
“Industia în care activăm evoluează de la un an la altul, tehnologia fiind din ce în ce mai prezentă în fabricile noastre. Pentru a putea susține investițiile Federal-Mogul Motorparts pe termen lung, avem nevoie de o generație cu o puternică înțelegere a conceptelor fizice și chimice, cu o gândire critică orientată pe rezolvarea de probleme. Suntem convinși că aceste competențe se formează în primii ani de școală, prin studierea disciplinelor exacte: fizica, chimia, matematica. De aceea ne dorim să susținem profesorii dedicați din comunitățile în care activăm în demersul lor de a reda copiilor plăcerea de a studia științele exacte. “ a declarat Simona Scutaru, HR country manager - Federal Mogul Motorparts.
Federal-Mogul Motorparts are în Prahova 2 fabrici de componente auto (plăcuțe de frână și ștergătoare), fabrici în care lucrează peste 700 de angajați și un Centru de Servicii Suport, în București.
De-a lungul unui singur an, 2018, CEAE va pregăti 690 de profesori de științe să utilizeze metode inductive de învățare la fizică și chimie. Astfel, peste 34.500 de elevi vor putea face corelații între cauză și efect și vor fi cu un pas mai aproape de înțelegerea lumii în care trăim.