Copiii Generației Alpha se adaptează ușor și rapid la tot felul de device-uri și aplicații și utilizează deja inteligentele artificiale disponibile, dar se integrează mai greu în mediul școlar, întrucât nu dispun de competențe de comunicare cu cei din jur.
Primii copii care aparțin acestei generații s-au născut în 2010, anul în care au fost lansate iPad și Instagram și în care „app” a fost desemnat cuvântul anului. Această generație complet digitală este racordată permanent la tehnologie, chiar din prima zi de viață. Dintre jucăriile lor nu lipsesc telefonul și tableta, iar ecranele device-urilor sunt la fel de cunoscute ca figurile părinților. Acești copii se integrează mai greu în grupul școlar, în sensul că nu sunt obișnuiți să socializeze cu cei din jur, și, deși dispun de un vocabular bogat, își exprimă mai greu gândurile, emoțiile și sentimentele.
Acuarela care a ilustrat primul volum din seria "Harry Potter", scoasă la licitaţie la New York
Poveștile reprezintă instrumente utile pe care le putem folosi în situații diferite, întrucât reușesc să ușureze procesul de înțelegere și, totodată, sunt o modalitate prin care ne conectăm emoțional cu ceilalți. În timpul ascultării unei povestiri este mobilizată într-o mare măsură întreaga activitatea psihică a copilului. Acesta urmăreşte cu atenţie momentele povestirii, înregistrează, compară, analizează diferite situaţii, reușește să stabilească legături între relaţiile faptele, însuşirile personajelor. Arta de a spune o poveste este cea mai atractivă modalitate de a transmite o informație sau valori educative, de a crea o atmosferă propice învățării, dacă este combinată cu alte metode activ participative menite să contribuie dezvoltarea competențelor lingvistice și socio-emoționale.
Continuarea articolului, pe EduStory.