Profesorul Marian Staş luptă pentru şcoala românească adevărată, „cea de care nu ne e ruşine ca naţie”. Cartea pe care a lansat-o la Biblioteca Judeţeană „Nicolae Iorga” din Ploieşti poartă pecetea acestui crez al autorului şi se intitulează „România pe bune începe cu şcoala pe bune”.
În opinia autorului, educaţia este proiectul public numărul 1 în România, în următorii 10-20 de ani. Este nevoie de un nou model de arhitectură curriculară, de un alt fel de interacţiune între profesori, elevi şi discipline, în spaţiul şi timpul şcolii. „Modelul cu multe discipline pe semestru, cel real - uman, sau cu muzică şi desen făcute din două în două săptămâni reprezintă ceva extrem de contraproductiv. Nu numai că nu e funcţional, dar e ucigător. Cel mai important lucru dincolo de a învăţa este de a decide pentru noi înşine şi de a ne asuma aceste decizii. În carte este un text în care am scris aşa: de ce nu rămân profesorii pe drumuri, dacă elevii studiază 8 discipline în loc de 17. Al doilea proiect care merge împreună cu cel tehnic, de reconstrucţie a arhitecturii curriculare, este un model de o nouă strategie de resure umane pentru învăţământul preuniversitar, centrat pe conceptul de carieră didactică. Şi asta nu este acelaşi lucru cu activitate didactică la catedră”, afirmă Marian Staş.