Trei unități de învățământ din Prahova așteaptă finanțare pentru pentru a deveni „școală verde”

școală verde
Foto cu caracter ilustrativ (sursa: express de banat)
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Trei comune din Prahova așteaptă finanțare de la Ministerul Educației, după ce școlile lor au obținut un punctaj de evaluare calitativă de peste 80% pentru proiectele depuse. O altă unitate de învățământ din județ a pierdut, însă, șansa de a primi fonduri pentru a deveni "școală verde", din cauza punctajului prea mic.

Ministerul Educației, în calitate de coordonator de reforme și investiții finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a publicat lista finală a proiectelor admise la finanțare în cadrul apelului competitiv de proiecte „Construirea și dezvoltarea unei rețele-pilot de școli verzi”, care are o finanțare totală de 225.000.960 de euro, fără TVA. Obiectivul este de a asigura sustenabilitatea unităților de învățământ preuniversitar prin tranziția la școala verde.

Proiectul comunei Bucov a fost repins

Pentru acest proiect al Ministerului Educației, de construire și dezvoltare a unei rețele pilot de școli verzi, s-au înscris 227 de comune din țară. Este vorba și despre patru localități din Prahova, dintre care trei au obținut punctaj de 80% și au fost incluse pe lista de rezervă, așteptând sDintre acestea, patru comune din Prahova au prezentat dosarul, dar doar trei dintre acestea au obținut punctaj peste 80%. Este vorba de Măgureni, Fântânelele și Olari.

Școala din Bucov a obținut doar 66% la evaluarea calitativă, așa că dosarul a fost respins.

Condiții pentru a deveni „școală verde”

Pentru a fi considerată „verde”, o școală trebuie să facă economie de apă și energie, să fie izolată termic și să încurajeze consumul redus de resurse și plastic, în vederea scăderii cantității de deșeuri produse de unitate.

Pentru a încuraja reducerea consumului de energie, școlile verzi vor folosi surse regenerabile precum panourile fotovoltaice și vor utiliza pe cât posibil lumina naturală pentru iluminarea clădirii. În plus, acestea vor crea un spațiu sigur de parcare pentru biciclete și alte mijloace de transport nepoluante, pentru minimum 30% dintre elevi. Pe lângă un sistem de monitorizare a calității aerului, unitățile de învățământ sunt încurajate să înlocuiască suprafațele pavate cu iarbă și plante și să integreze plante non-toxice în interiorul clădirilor, pentru a purifica aerul.

Având în vedere importanța sectorială a acestei investiții, atât prin construcția de unități de învățământ în zonele cu creștere demografică, dar și prin renovarea și modernizarea celor existente, Ministerul Educației va folosi mecanismul supracontractării pentru a finanța cât mai multe proiecte eligibile.

Lista finală a proiectelor admise la finanțare - după soluționarea contestațiilor - pentru apelul competitiv de proiecte „Construirea și dezvoltarea unei rețele-pilot de școli verzi” >>> AICI.

 

Image