Un absolvent din Câmpina a picat Bac-ul, deși a avut 10 la Limba română și lucrare aproape perfectă la Biologie

Un absolvent din Câmpina a picat Bac-ul, deși a avut 10 la Limba română și lucrare aproape perfectă la Biologie
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Un candidat din Câmpina înscris la Bacalaureat anul acesta a fost declarat respins la examenul de Bacalaureat pentru că nu a reușit să obțină cel puțin nota 5 la proba obligatori a profilului, susținută la Matematică.

Absolventul de la clasa de Științe ale Naturii a Colegului Tehnic Forestier a avut o lucrare impecabilă la Limba și literatura română, notată cu 10, iar la a treia proba scrisă, la Biologie, a luat 9,70. Matematica, însă, l-a aruncat în rândul respinșilor. La această disciplină, candidatul a fost notat inițial cu 4, iar după contestație a primit 3,2.

Nu este singurul caz de acest fel înregistrat la sesiunea de vară a Bacalaureatului. O situație aproape identică a fost semnalată de Andrei Mihai Tănase, de la Asociația Elevilor din Constanța. Este vorba despre un absolvent de la Liceul "Traian Vuia" din Craiova - profil Matematică-Informatică, singurul din unitatea de învățământ care a luat 10 la Limba română și la Biologie. La Matematică, în schimb, a obținut 4,60, iar la contestație nota i-a fost scăzută cu un punct, la 3,60.

"Un elev de la un liceu din Craiova a obținut următoarele medii:

10 la română

10 la biologie

4.6 la mate (3.6 după contestație)

Verdict: RESPINS

De când am aflat asta, am un gust amar în gură și o un sentiment de repulsie față de ambiția sistemului de învățământ de a dovedi până la finalul liceului incapacitatea de a ajuta elevii să-și atingă potențialul.

Încă din clasele mici, suntem instruiți să credem, în inocența noastră, că singurul drum bun este să avem 10 pe linie la toate materiile. Ce înseamnă, de fapt, aceste note de 10 pe linie?

Că elevii în cauză sunt în egală măsură pricepuți excelent la toate materiile și ar putea urma cu ușurință orice drum în viață. Las la latitudinea cititorilor să măsoare în ce măsură e posibil.

Mergând mai departe, din clasele mici cei mai aclamați elevi sunt cei cu 10 pe linie. Suntem încurajați să devenim roboți care știu la perfecțiune orice informație, ăsta e idealul sistemului. Dacă un anumit elev nu e priceput la o anumită materie, automat eticheta sistemului pe el devine: RESPINS.

Elevul de mai sus este exemplul perfect. Poate e un geniu în biologie sau un artist literar și are toate șansele să își împlinească toate visele. Problema? Nu e bun la mate, deci în accepțiunea sistemului e prost.

Ministerul Educației are șansa să dea un restart acestei mentalități și să redefinească, să modernizeze acest sistem învechit, dar ce lipsește cu adevărat este curajul. Curajul de a face față unei posibile pierderi de capital politic, curajul de a înfrunta critici, curajul de a fi țap ispășitor, dacă e nevoie.

Mă gândesc cu groază la faptul că într-un an voi trece prin același mecanism de uniformizare, la fel și colegii mei. Puțin ajutor pentru generațiile viitoare, doamna ministru?" , a comentat Andrei Mihai Tănase.

 

Image