Un sindicat din învățământul preuniversitar cere anularea examenelor naționale și echivalarea lor cu media anilor de studiu

Un sindicat din învățământul preuniversitar cere anularea examenelor naționale și echivalarea lor cu media anilor de studiu
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Uniunea Sindicatelor Libere din Învățământul Preuniversitar (USLIP) Iași critică decizia Ministerului Educației, de a continua cu organizarea Evaluării Naționale și a Bacalaureatului, apreciind că examenele, dar și perioada de pregătire de două săptămâni, când elevii din anii terminali vor putea merge la școală, implică un risc mare de îmbolnăvire.

Sindicaliștii cer, în schimb, echivalarea acestora cu media anilor de studiu."Aşa cum se ştie, USLIP IAŞI a adresat un set de întrebări Prim Ministrului şi Preşedintelui României, domnii Ludovic Orban, respectiv Klaus Iohannis. Administraţia Prezidenţială a înaintat Memoriul către Ministerul Educaţiei şi Cercetării, de unde se aşteaptă un răspuns. USLIP IAŞI îşi menţine cu fermitate punctul de vedere că Examenele de Bacalaureat şi Evaluare Naţională nu pot fi organizate în condiţii de siguranţă deoarece riscul de infectare va fi foarte ridicat. În acest context dorim să o cităm pe doamna ministru al Educaţiei, Monica Anisie care a declarat, din nou, pe 02.05.2020, la un post naţional de televiziune că «sănătatea elevilor şi a profesorilor este cea mai importantă!». Aceasta axiomă nu se potriveşte însă cu intenţia declarată în aceeaşi intervenţie televizată, de a organiza totuşi examenele în lunile iunie şi iulie. Punctul nostru de vedere este că echivalarea cu media anilor de studii a celor două examene este în acest moment unica opţiune fezabilă de a ieşi din această dilemă", au transmis sindicaliștii citați de ziare.com.

În cursul săptămânii trecute, USLIP Iași i-a adresat președintelui Klaus Iohannis 15 înrebări cu privire la măsurile care vor fi luate sau ar trebui luate în perioada următoare, în școli:

Vă anexez cele 15 întrebări pe care considerăm că trebuie să le analizaţi în toată dimensiunea şi complexitatea lor:

"1. În situaţia în care se va decide deschiderea şcolilor fie şi cu clasele terminale, după 15 mai sau 2 iunie, cine va realiza triajul epidemiologic cu «termometrul electronic»? Majoritatea unităţilor şcolare nu dispune de asistent medical sau medic.

  1. Ce garanţii puteţi oferi că nu vor exista elevi, profesori, personal auxiliar asimptomatici?
  2. Cum vom asigura distanţarea fizică în clasele din România care au în general peste 30 de elevi?
  3. Dacă s-ar pune problema de a se lucra în grupe mici de până la 7-8 elevi, fiecare cadru didactic responsabil cu disciplinele pentru evaluare sau Bacalaureat îşi va tripla numărul de ore. Cum vom reuşi din punct de vedere tehnic să realizăm aceste ore?
  4. Cum vor rezista profesorii şi elevii cel puţin 4 ore/zi cu măşti şi mănuşi dacă temperaturile vor creşte peste 25° (lucru care se va întâmpla cu certitudine)?
  5. Cu ce se vor deplasa elevii care fac naveta din mediul rural la unităţile şcolare din mediul urban?
  6. Cum garantăm că aceştia nu se vor infecta în mijloacele de transport în comun din zonele periurbane?
  7. Cum vom asigura siguranţa sanitară a elevilor cazaţi în cămine?
  8. Care este sensul sacrificiului întregii populaţii a României, timp de peste 2 luni prin carantinare dacă îi vom expune la un risc ridicat de infectare prin redeschiderea unităţilor de învăţământ? Cu siguranţă, în luna mai, România va avea încă mii de infectaţi.
  9. Ce măsuri suplimentare s-ar putea lua în judeţe precum Suceava, Neamţ, Botoşani, ş.a., ce sunt zone cu potenţial epidemiologic exploziv?
  10. Cine va asigura finanţarea pentru achiziţionarea zecilor de milioane de măşti, mănuşi, săpun lichid, biocide?
  11. De unde/unde va găsi România după 15 mai câteva zeci de milioane de măşti pentru a se putea asigura respectarea legii privind obligativitatea purtării acestora în instituţiile publice?
  12. Cum vom reuşi să asigurăm măsurile elementare din punct de vedere igienico-sanitar în cele aproximativ 2000 de unităţi şcolare care nu au apă curentă şi toalete în interiorul unităţilor?
  13. De ce credeţi că Franţa, Marea Britanie Olanda, ş.a. au decis anularea examenelor de sfârşit de an şi finalizarea anului şcolar 2019-2020?
  14. Cine va fi responsabil dacă va creşte rata de infectare după o eventuală deschidere prematură a unităţilor şcolare?"

 

 

 

Image