Garda Naţională de Mediu a desfăşurat timp de o lună un control la nivel naţional, pentru verificarea implementării şi funcţionării Sistemului de Garanţie Returnare

mediu
Sursa foto: FB/Garda Naţională de Mediu
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Garda de Mediu a efectuat peste 3.600 de controale la comercianţii care vând produse în ambalaje SGR şi la Administratorul SGR şi s-au dat amenzi de aproape 2,8 milioane de lei.

Garda Naţională de Mediu, cu sprijinul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, a a realizat 3.647 controale în urma cărora au fost aplicate 535 amenzi în valoare de 2.768.000 lei.

Pentru nerespectarea condiţiilor din actele de reglementare în domeniul protecţiei mediului şi a prevederilor legale în domeniul gestiunii deşeurilor, au fost aplicate 113 sancţiuni contravenţionale, constând în 25 de avertismente şi 88 amenzi, în valoare de 1.318.000 lei.

Principalele abateri privind legislaţia specifică SGR care au impus sancționarea comercianților au vizat:

  • obligaţia de a utiliza programul informatic pus la dispoziţie de administratorul SGR, pentru raportarea ambalajelor;
  • obligaţia de a încheia contracte cu Administratorul SGR, în vederea îndeplinirii obligaţiilor ce decurg din HG nr.1074/2021;
  • obligaţia de a organiza puncte de returnare pentru ambalajele SGR;
  • obligaţia de a permite exclusiv administratorului SGR preluarea ambalajelor SGR de la punctele de returnare;
  • obligaţia de a se înregistra în baza de date gestionată de Administratorul SGR.
  • obligaţia comercianţilor de a ţine evidenţa numărului total al produselor comercializate în ambalaje SGR.

Garda Naţională de Mediu precizează, într-un comunicat, că administratorul SGR a fost sancţionat cu amendă în valoare de 8.000 lei, pentru că nu a asigurat preluarea ambalajelor de la punctele de returnare cu o frecvenţă şi o manieră care să nu perturbe buna funcţionare a comercianţilor.

Prin actul de control, au fost impuse și următoarele măsuri, în sarcina Administratorului SGR:

  • va gestiona istoricul colectărilor fiecărui punct de preluare, pentru stabilirea frecvenței și a programului de preluare ambalaje SGR, astfel încât să nu fie perturbată, în nici un fel, buna funcționare a comercianților (care are legătură cu sistemul garanție-returnare);
  • va finaliza modulele IT specific activităţii de colectare ambajaje;
  • se va asigura că sunt disponibile sisteme care îi permit să efectueze stocarea temporară în centrele de sortare și numărare, astfel încât să se evite formarea de stocuri în sistem supraaglomerat;
  • va prezenta o procedură însușită de înregistrare și de soluționare a reclamațiilor pentru palierele ce implică: comercianți, producători, transportatori și colaboratori externi ai sistemului de garanție-returnare.

În următoarele două luni, Garda Națională de Mediu va monitoriza efectele acestei acțiuni de control și va prezenta datele obținute în vederea optimizării circuitului SGR.

 

Image