Psihologul Suzana Pavlov a vorbit într-o emisiune TV despre faptul că, în clasa a VIII-a, cei mai mulţi copii nu învaţă din plăcere, ci sub presiune.
“Copiii de clasa a VIII-a stau 5-6 ore la școală și fac cel puțin 2 ore de meditație și alte 2 ore de teme. Părinții vor note note mari, copiii nu tot timpul pot să dea un randament extraordinar și pot să mai aibă și scăpări. Această pubertate și toate schimbările hormonale dau presiune. Părintele vine cu o presiune suplimentară, profesorul la școală vine cu o presiune suplimentară și totul se duce în zona aceea de „trebuie să învăț de frica de a nu ajunge undeva”, adică din nou nu învățăm de plăcere, din nou nu găsim o stimulare a curiozității în școală și ne ducem tot pe zona de emoție negativă, de frică”, a declarat psihologul Suzana Pavlov pentru TVR Craiova, conform Edupedu.
În opinia psihologului, este necesară o bună comunicare între părinte și copil. De la gimnaziu, din clasa a V-a, copiii sunt în zona de pubertate, își schimbă fizionomia, schimbă procese interne hormonale ș.a.m.d. Și ar fi bine ca părinții să-i pregătească pentru aceste schimbări prin care trec. O comunicare bună pe această zonă cu propriii copii le oferă copiilor o zonă de siguranță în familie.
Regina Maria a României, omagiată la Filarmonica Ploieşti
Echilibrul emoțional nu înseamnă doar performanță, pentru că performanța sau presiunea de a face performanță trebuie să se externalizeze undeva, trebuie să se exteriorizeze undeva și, de cele mai multe ori, sunt copii performanți care au ori comportamente distructive, ori tulburări anxioase sau depresive. Adică undeva există un cost semnificativ. Pierd activități suplimentare: simulare de creativitate, timp liber, timp cu părinții, timp pentru activități în familie.
Copiii, în clasa a VIII-a ar trebui să aibă program de studiu și program de timp liber. Și program de întâlniri cu copiii, și de mers la film, și de făcut și altceva, și de făcut un sport eventual. Nu doar de învățat.