Datele au fost prezentate în cel mai recent raport „Education at a Glance 2024″, publicat de OCDE, organizație la care România aspiră să adere în 2026.
Raportul evidențiază o serie de provocări cu care sistemul educațional românesc se confruntă, printre care lipsa profesorilor calificați şi discrepanțele semnificative în finanțarea educației, comparativ cu standardele internaționale.
În România, suma alocată per elev variază în funcție de nivelul de educație: 3.346 de dolari pentru învățământul primar, 6.885 de dolari pentru învățământul secundar și 10.137 de dolari pentru învățământul terțiar.
Cu toate acestea, țara noastră alocă doar 2,5% din PIB pentru Educație, inclusiv cercetare și dezvoltare, în timp ce media OCDE se ridică la 4,9%, conform raportului preluat de tvrinfo.ro.
Guvernul a aprobat miercuri o hotărâre privind măsurile de prevenire și combatere a hărțuirii și în sistemul național de educație
Diferențele sunt vizibile și la nivelul de angajare pe piața muncii și educației adulților. Aproximativ 25% dintre adulții români nu și-au finalizat studiile liceale, față de media OCDE de 12%. Această situație afectează semnificativ piața muncii, unde 48% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani care nu au terminat liceul nu au un loc de muncă.
Pe lângă subfinanțarea educației, România se confruntă și cu o criză a resurselor umane în sistemul de învățământ, se mai arată în situaţia prezentată de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică.