În Palatul Administrativ din Ploieşti, între 2 şi 4 există o zonă părăsită, un întreg etaj rămas liber după ce Primăria Ploieşti, până în 2018 chiriaşă în clădirea Consiliului Judeţean, s-a mutat în noul sediu. Birourile rămase goale erau păstrate în aşteptarea mult discutatei descentralizări şi a unor viitoare direcţii publice regionale, însă au sosit şi alte solicitări de spaţii. Până atunci, tot Primăria trebuie să realizeze curăţenia în urma sa, dar, ca la majoritatea cheltuielilor necesare în această perioadă, n-are buget pentru asta.
Decenii la rând, Primăria Ploieşti a funcţionat la etajul 3 din Casa Albă, având, într-un limbaj simplist, statutul de chiriaşă în clădirea Consiliului Judeţean, cu toate că, fiind vorba despre două instituţii publice, spaţiile erau primite gratuit. Pe parcurs, pe măsură ce activitatea s-a extins, instituţia a mai primit câteva birouri şi pe la etajele 7 şi 8, unde, întâmplător sau nu, erau mutaţi de regulă directorii care ieşeau din graţiile mai-marilor locali. Anul trecut, instituţia s-a mutat în propriul sediu, "propriu" fiind un termen un pic forţat, în condiţiile în care şi această clădire este primită, tot gratuit, în baza unei donaţii de la Petrom, care iniţial avea altă destinaţie decât cea de sediu administrativ. Odată cu mutarea, autorităţile publice şi-au strâns toate catrafusele, au "adunat" şi multe din direcţiile subordonate, "răspândite" prin diverse sedii prin centrul oraşului, astfel că vechile birouri din Palatul Administrativ au rămas pustii.
Astăzi, pe acolo nu se mai mişcă nimic, este o tăcere mormântală care contrastează cu forfota de la nivelul inferior şi cel superior, mai mai să zici că întregul etaj este în carantină. Cablurile atârnă pe pereţi, prin dreptul fostului birou al administratorului public sau al celui al primarului, iar uşile încăperilor sunt lăsate larg deschise, "păzite" doar de câte-o mătură.
{gallery}etajul 3 pustiu februarie 2019{/gallery}
Conducerea Consiliului Judeţean, proprietarul Casei Albe din centrul Ploieştiului, a creionat deja planul pentru aceste spaţii. Iniţial, reprezentanţii instituţiei vorbeau despre mult aşteptata descentralizare a României, spunând că, în această perspectivă, vor exista foarte oprobabil instituţii regionale cu sediul în municipiu care vor avea nevoie de birouri şi care ar fi urmat să le primească la etajul 3. Cu regionalizarea, descentralizarea sau cum mai vreţi să-i spuneţi cumva lăsată la o parte în mijlocul scandalurilor despre bugete, salarii, impozite, graţieri şi amnistii, autorităţile par să fi ajuns la concluzia că, decât să ţină birourile goale, mai bine îşi extind aici propriile structuri subordonate. Între timp, au mai sosit solicitări de spaţii şi de la alte instituţii.
Potrivit conducerii CJ Prahova, la etajul 3 din palat vor primi birouri unele dintre direcţiile proprii ale instituţiei, care au nevoie să îşi extindă spaţiile ocupate. De asmenea, este foarte probabil ca aici să apară şi Agenţia pentru Arii Protejate, instituţie publică apărută de puţin timp şi căreia i se repartizase iniţial un spaţiu, insuficient, la etajul 8. Vor mai veni aici şi alte agenţii de stat care, prin natura atribuţiilor, au legătură cu activitatea Consiliului Judeţean, mai spus reprezentanţii instituţiei.
Până atunci, însă, e nevoie de lucrări de igienizare, pe care - spun reprezentanţii CJ - trebuie să le facă Primăria Ploieşti, conform vechii înţelegeri, prin care se obligă, la plecare, să lase toate aceste spaţii cum le găsise. Numai că - previzibil - se pare că nu sunt fonduri. Reprezentanţii CJ spun că aşteaptă aprobarea bugetului local pe 2019, care să le permită autorităţilor ploieştene să finanţeze lucrările de igienizare. De altfel, într-unul din birouri sunt lăsate mai multe găleţi de vopsea lavabilă, iar geaca unui muncitor stă agăţată de o uşă întredeschisă, probabil în aşteptarea revenirii proprietarului.
{gallery}etajul 3 din palatul administrativ feb 2019{/gallery}