Cum reușește o firmă de catering din Ploiești să reziste în plină criză

Cum reușește o firmă de catering din Ploiești să reziste în plină criză
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

„Bunica Maria” împlineşte în curând un an de activitate, timp în care firma de catering din Ploieşti a reuşit să găsească o reţetă pentru a face faţă crizei sanitare şi a-i face pe clienţi să se îndrăgostească de reţetele tradiţionale şi de gustul preparatelor oferite. Clienţii fideli au fost şi cei care au ajutat afacerea să continue în momentul în care în presa locală au apărut unele acuzaţii, ulterior dezminţite.

{cwgallery}

Prima dată când m-a dus la mare, tata mi-a împărtăşit criteriul lui pentru a alege cele mai bune restaurante sau autoserviri. Cu mintea de acum, mi se pare un lucru banal, dar ţin minte că atunci mi se părea că descoperisem un secret al adulţilor. Iar acel „secret” era legat de clienţi. Cu cât sunt mai mulţi, cu atât e un semn că mâncarea e mai bună. „Cel mai sigur e să te uiţi după familii cu copii, pentru că părinţii sunt cei mai atenţi la calitatea mâncării şi, de regulă, odată ce au găsit un restaurant bun, vor continua să revină”, îmi spunea tata. Practic, clienţii fideli reprezintă validarea unei afaceri de succes în acest domeniu. Am făcut această paranteză rapidă pentru că - veţi vedea - e relevantă în discuţia de astăzi, cea despre „Bunica Maria”, o firmă de catering care şi-a cucerit clienţii prin seriozitate şi autenticitate. Bine, probabil că şi o oală cu sarmale şi mămăliguţă a contribuit la această cucerire. Cert este că firma de catering, deschisă anul trecut, şi-a făcut uşor-uşor un renume pozitiv în Ploieşti, fie că a fost vorba de clienţii pofticioşi, îndrăgostiţi de gustul din copilărie, sau de cei mai ocupaţi, care au fost atraşi de conceptul „Oala cu mâncare”, care le oferă o soluţie rapidă pentru întreaga familie, cu cinci sau opt porţii. Tocmai pentru ei, conducerea anunţă că va lansa un card de fidelitate, prin care clienţii vor primi o oală cu mâncare gratuită, dupa fiecare a cincea oală comandată.

Afacerea a fost deschisă în aprilie 2020, printr-un proiect finanţat prin „Start Up Nation”. Firma de catering merge mult pe ideea de ridicare personală a comenzilor, ceea ce le oferă clienţilor şi ocazia să arunce o privire înspre bucătărie şi să se asigure că totul e „lună”, ocazie pe care n-o au la prea multe restaurante. Toată aparatura este nou-nouţă, iar bucătăria e foarte curată şi organizată. „A fost unul dintre principiile pe care le-am impus încă de când am pornit la acest drum. Oricum, este cunoscut faptul că un astfel de proiect trece printr-o procedură riguroasă de monitorizare, am avut foarte multe controale şi totul a fost găsit în parametrii impuşi. Bucătăresele au studii în domeniu şi sunt foarte pasionate de ceea ce fac. Un alt principiu pe care insistăm este legat de selecţia ingredientelor, am reuşit să găsim furnizori serioşi, care ne oferă produse proaspete, iar ingredientele pe care le folosim sunt naturale, fără alţi potenţiatori sau arome. Nu punem alte prafuri, nu punem nici măcar Delikat, am vrut să avem reţete autentice, exact ca în cărţile de bucate vechi. Mulţi dintre cei care cumpără de la noi ne-au spus că ne-au ales tocmai pentru că preparatele le amintesc de gusturile din copilărie şi de vacanţele la bunici”, povesteşte managerul Andreea Nica.

„Avem sediul într-o curte comună, iar casa de la stradă nu arată foarte bine, este un lucru care probabil ne-a afectat puţin imaginea, însă cei care au venit să ridice personal comenzile au putut să se convingă de condiţiile pe care le avem aici. Faptul că au ocazia să arunce un ochi pe geamul bucătăriei le-a oferit oamenilor o garanţie în plus că lucrurile sunt făcute aşa cum trebuie. Mulţi ne-au spus că, dincolo de gust şi de varietate, acesta este unul dintre lucrurile pe care le apreciază. Clienţii fideli au reprezentat un sprijin foarte mare pentru noi, mai ales după ce în presă au apărut unele acuzaţii nedrepte”, mai mărturiseşte Andreea. 

Chiar a existat Bunica

Bunica Maria nu este doar un concept de marketing, chiar a existat o bunică, avocat de profesie dar pasionată de gastronomie. Aceasta s-a stins din viaţă în urmă cu aproximativ şapte ani, însă cărţile sale de bucătărie şi mai ales caietul cu reţete şi însemnări au stat la baza meniului pe care firma de catering îl oferă astăzi.

Nu e de mirare că preparatele cele mai comandate sunt tocmai cele preluate de aici şi care, automat, le amintesc multora de copilărie. Cele mai populare sunt sărmăluţele, ardeii umpluţi, chifteluţele şi ciorbele, la care se adaugă şi felurile tradiţionale preparate de sărbători. În paralel, există şi un meniu a la carte, dar şi „Meniul nepoţilor pofticioşi”, făcut tot cu ingrediente sănătoase, dar mai apropiat de gustul celor care preferă mâncarea de tip fast-food.

Image