1791, un fel de 112 DOAR pentru COPII. Peditel, serviciul de urgență non-stop pentru pediatrie, se extinde la nivel național

Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Peditel, serviciul de urgențe pentru pediatrie lansat inițial la Cluj, se extinde la nivel național. Anunțul a fost făcut de inițiatorul proiectului care s-a derulat, până acum, în baza sprijinului unei fundații. “Peditel este un call-center care respect toate procedurile naționale și internaționale. Din 25 mai, el este funcțional la nivel național, chiar dacă nu am făcut și anunțul oficial, pentru că vrem să ne asigurăm, încă o dată, deși a trecut deja prin două rânduri de testări, că el funcționează la capacitate maximă și că avem puse la punct toate detaliile de ordin tehnic, în special cele privind hărțile cu locațiile unităților medicale”, a declarat, pentru Telegrama, coordonatorul programului, Cristina Grigore.

Peditel este un serviciu bazat pe proiectul Asociației Părinți din România, care a funcționat până de curând doar la nivel local, fiind foarte apreciat în zona Clujului. Drept dovadă stă și faptul că, în ultimele 16 luni, în jur de 12.000 de familii au apelat numărul de telefon și au beneficiat de sprijinul medicilor disponibili în call-center. De acum, orice părinte din țară poate face acest lucru, Peditel asigurând, practic, un fel de triaj. “La Peditel poate suna părintele care nu știe cum să gestioneze o problemă medicală a copilului. Medicii noștri nu asigură consultații prin telefon, pentru că acest lucru nu este permis de legislația din România, și nu prescriu antibiotice. Ei asigură, însă, triajul și îndrumarea, mai departe, către o unitate medicală. Și asta pentru că se întâmplă de foarte multe ori ca părintele să nu știe cui trebuie să se adreseze și să ajungă, de exemple, la camera de urgențe a unui spital de pediatrie când, de fapt, problema copilului este de competența unui program de boli infecțioase. Prin Peditel asigurăm , așadar, triajul și îndrumarea medicală. Totodată, medicii pot apela, în timp ce oferă asistență prin telefon, și serviciul 112, pentru a solicita o ambulanță. Protocolul este făcut astfel încât să se economisească timp și totodată să se asigure și liniștea părintelui în astfel de situații, lucru care este foarte important”, a subliniat Cristina Grigore.

Inițiatorii lucrează, deja, la parteneriate în mai multe zone din țară, pentru înființarea de centre locale. Dar acestea sunt detalii tehnice. Serviciul, în acest moment, este disponibil practice pentru orice părinte, din orice colț al țării, numărul 1791 fiind apelabil, cu tarif normal, din Vodafone, Orange și Telekom – fix și mobil.

 

Image