După o perioadă de interimat, Bogdan Nica a câştigat concursul pentru ocuparea postului de manager la Spitalul Judeţean de Urgenţă Ploieşti, fiind confirmat în funcţie după ce a primit punctaje de 9,95 la evaluarea abilităţilor de conducere şi 9,83 la evaluarea proiectului de management. Respectivul proiect insistă pe prevenirea riscurilor la care sunt expuse cadrele medicale, combaterea infectărilor, ameliorarea condiţiilor de cazare, tratament şi alimentaţie şi îmbunătăţirea atitudinii personalului şi a comunicării cu pacienţii.
Bogdan Nica a fost practic reconfirmat în funcţie, fiind declarat admis, cu o medie de 9,89 din maxim 10 puncte, după ce a fost singurul candidat rămas în concurs, conform imformaţiilor oficiale publicate pe site-ul unităţii medicale. În proiectul de management, care s-a dovedit extrem de apreciat de către comisia desemnată de Consiliul Judeţean Prahova, el a vorbit despre profilul şi provocările unităţii medicale, enumerând, printre punctele slabe ale Spitalului Judeţean, imaginea proastă căpătată "prin extrapolarea unor scandaluri dar şi prin atitudinea unor cadre medicale care se răsfrânge negativ asupra întregului spital", existenţa unei structuri cu mai multe secţii exterioare, care în unele cazuri duce la plimbarea pacienţilor între sedii, deficitul de personal, care duce inclusiv la suprasolicitarea oamenilor existenţi în schemă, lipsa unor servicii privind medicina internă pentru cazurilor cronice, îngrijiri paliative, recuperare medicală sau oncologie, supraaglomerarea anumitor secţii şi ocuparea insuficientă a paturilor din altele, insuficienţa sau lipsa de aparatură medicală, "neaplicarea unitară a unor proceduri, a unor protocoale terapeutice", "comunicarea deficitară a personalului mediu şi auxiliar cu pacienţii" şi lipsa unui sistem informatic modern.
Automat, raportate la problemele invocate, propunerile de îmbunătăţire a activităţii vizează domeniile legate de infrastructură şi dotări medicale, managementul calităţii şi resurse umane.
Primul obiectiv enumerat de candidat, conform proiectului de management propus la examen şi publicat pe site-ul Spitalului Judeţean, vizează "prevenirea evenimentelor adverse asociate asistenţei medicale", acest lucru urmând să se realizeze prin realizarea unui "tablou general al riscurilor din spital", revizuirea procedurilor de lucru, implementarea unor măsuri de control pentru limitarea ameninţărilor şi elaborarea unui ghid de siguranţă a pacientului. Un al doilea obiectiv asumat este combaterea infecţiilor asociate actului medical, pentru care se propun menţinerea triajului la intrarea în unitate, testarea rapidă antigen sau fast PCR la internare, îmbunătăţirea normelor de curăţenie şi a programului de dezinfecţie şi dezinsecţie, achiziţionarea unor nebulizatoare inteligente şi roboţi cu ultraviolete, îmbunătăţirea circuitelor şi realizarea de reguli speciale şi spaţii dedicate pentru vizitatori, cu acces controlat, după încheierea pandemiei.
În privinţa ameliorării condiţiilor interne, managerul se bazează pe finalizarea reparaţiilor la secţia ATI, urmată de relocarea compartimentului ATI COVID, finalizarea proiectului de extindere şi dotare a Unităţii de Primiri Urgenţe, finalizarea renovării secţiei de pneumologie, plus crearea unui compartiment de recuperare post-COVID, demararea proiectului de modernizare a ambulatoriului integrat, reabilitarea blocului operator, cu tot cu instalaţia de filtrare aer şi sterilizare, reabilitarea corpului B din Buna-Vestire, reabilitarea culoarelor de acces din corpul B de pe Găgeni plus construirea unei scări exterioare, realizarea unui audit la blocul alimentar.
În fine, obiectivul strategic patru propune îmbunătăţirea atitudinii personalului. Cum s-ar putea face asta? Prin elaborarea unui Cod de Conduită în comunicare, "regândirea şi dezvoltarea procedurilor operaţionale privitoare la comunicarea cu pacienţii, integrarea lor în cultura organizatorică", crearea unui departament de monitorizare şi soluţionare a reclamaţiilor, întocmirea unor formulare de feedback şi contractarea unor consultanţi specializaţi în comunicare şi a unor furnizori de formare în domeniu.