Conducerea CNAs susține că platforma PIAS nu mai are probleme, după ce, miercuri, reprezentanții medicilor au acuzat că sistemul este practic blocat, de aproape trei zile.
Citiți și: Sistemul electronic al CNAS, nefuncțional pentru a treia zi consecutiv!
"Ca urmare a afirmațiilor apărute în spațiul public referitoare la Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), CNAS precizează că aceasta funcționează în parametri normali. În cursul zilei de luni, 8 octombrie a.c., s-au înregistrat fluctuații ale PIAS, care au fost analizate și soluționate în cursul zilei de marți, 9 octombrie. Pe durata efectuării lucrărilor tehnice, au existat intervale în care platforma informatică a avut timpi lungi de răspuns la solicitările utilizatorilor, fapt perceput de aceștia drept nefuncționalitate. Menționăm că serviciile medicale efectuate în perioada respectivă pot fi raportate și validate în interval de trei zile lucrătoare după data efectuării serviciilor respective, nefiind necesară stabilirea de măsuri derogatorii", se arată în comunicat CNAS.
Raportările monitorizate prin protalul siui-monitor.ro includ, joi, mai puține erori decât cu o zi înainte. Miercuri, însă, rareori sistemul reușea să facă o validare, după cum se vede și în fotografia atașată acestui articol, realizată în cursul zilei de ieri.
"Componente ale Platformei Informatice a Asigurarilor de Sanatate returneaza extrem de multe erori pentru a treia zi consecutiv. Sistemul a functionat cu dificultate si saptamana trecuta insa in aceste zile sunt perioade intregi in care este aparent blocant, retetele functioneaza doar in mod offline iar serviciile nu se valideaza. Cine raspunde pentru functionarea dezastruoasa a platformei si pentru nemultumirea pacientilor si personalului medical? Erorile pot fi urmarite pe platforma independenta de monitorizare www.siui-monitor.ro", au transmis, miercuri, reprezentanții Federației Naționale a Patronatelor Medicilor de Familie.