Spitalul Judeţean de Urgenţă din Ploieşti va organiza examen pentru menţinerea celor peste 200 de persoane care au fost angajate aici, pe perioadă determinată, cu ocazia stării de alertă. Autorităţile prahovene au aprobat miercuri noua organigramă a unităţii, care vine şi după fuziunea cu Maternitatea.
Convocat miercuri în şedinţă extraordinară, Consiliul Judeţean Prahova a aprobat noua organigramă, statul de funcţii şi regulamentul intern de la cea mai mare unitate medicală din Prahova. Conform unei modificări relativ recente, numărul de posturi de la Spitalul Judeţean a crescut de la 2.837 până la 3.731 de posturi, incluzându-le aici şi pe cele preluate de la Maternitatea Ploieşti. Graba pentru a supune la vot noua organigramă vină în contextul apariţiei unei prevederi prin care unităţile medicale pot păstra, pe baza unor examene ţinute până la 5 iunie, personalul angajat cu ocazia pandemiei.
Astfel, potrivit explicaţiilor oferite de Bogdan Nica, directorul Spitalului Judeţean din Ploieşti, în unitate au fost angajate, din 2020 încoace, peste 200 de cadre, iniţial pe perioadă determinată. Acum, odată cu noile măsuri adoptate de Ministerul Sănătăţii, Spitalul Judeţean le va permite doritorilor să se înscrie la examen, pentru a-şi securiza, practic, posturile.
Examen la Spitalul Judeţean din Ploieşti
Întreaga procedură de examen trebuie finalizată până la data de 5 iunie, a mai explicat managerul. "Există o metodologie pe care Ministerul Sănătăţii a elaborat-o, o ordonanţă aprobată de Guvern precum şi un ordin de ministru, trebuie să ne încadrăm până în data de 5 iunie cu procedurile pentru personalul care s-a angajat în pandemie, în starea de alertă. Respectând toate termenele, inclusiv de depunere a dosarelor, la cei care sunt deja pe perioadă determinată şi doresc să rămână angajaţi ai spitalului, ajungem la limită, mai ales dacă apar şi contestaţii. De aceea am decis să începem de acum procedurile, să fie timp până la finalul lunii să dea cei peste 200 de oameni examenele în condiţii civilizate şi să nu pară că e ceva superficial. Pe de altă parte, şi actele normative care guvernează structura spitalului, deciziile DSP, au fost elaborate de curând. Noi am funcţionat cu o structură temporară, pe starea de alertă, acum am ieşit din starea de alertă şi trebuie să intrăm cât se poate de repede în legalitate cu structura, pentru că zilele următoare există şi contractarea cu CAS pe noua structură aprobată", a explicat Bogdan Nica în timpul şedinţei de miercuri a CJ.
Noua organigramă aduce şi alte modificări la nivelul unităţii. Cele mai importante prevăd că în cadrul Secției Cardiologie se organizează Unitatea de supraveghere și tratament avansat al pacienților cardiaci critici, prevăzută cu 12 paturi, iar în cadrul Secției Chirurgie plastică, microchirurgie reconstructivă și arși se organizează Unitatea funcțională pentru arși, cu 5 paturi. Ambele aduc în organigramă câte un post în plus, de şef de secţie.
Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!