Cu o istorie de 13 ani, Happy Dental a devenit, la Ploiești, unul dintre punctele de reper în stomatologie. Clinica, născută din dorința medicului Luana O’Connor de a le oferi pacienților săi servicii la cele mai înalte standarde, a confirmat de fiecare dată așteptările și chiar mai mult decât atât. Într-o perioadă atât de grea în toate domeniile, Happy Dental a înregistrat un succes important. Recent, echipa s-a mutat în casă nouă și își așteaptă pacienții într-un spațiu confortabil, pregătită să-i ajute apelând la tehnici de ultimă generație și materiale moderne. Despre toate acestea, dar și despre planurile de viitor ale echipei Happy Dental am stat de vorbă cu dr. Luana O’Connor, medicul care a pus bazele acestui proiect care s-a extins și peste hotare.
Reporter: De când există Happy Dental în Ploiești?
Dr. Luana O’Connor: Happy Dental ca şi denumire există din anul 2008, dar cabinetul stomatologic cu un singur medic stomatolog, eu, a luat fiinţă în anul 2000. Încet-încet am început să ne extindem numărul de colaboratori şi angajaţi , apoi am schimbat locaţia pentru că devenise neîncăpătoare (de la un singur cabinet la trei cabinete şi acum la o clinică în toată puterea cuvântului, cu șase cabinete plus o filială peste hotare cu trei cabinete). Această expansiune ne-a fost dictată de numărul mare de pacienţi mulţumiţi care ne-au trecut pragul de-a lungul timpului şi care au generat alţi noi pacienţi, pe care nu mai aveam cum să-i onorăm într-un timp rezonabil. Lista de aşteptare era de câteva luni. Nicidecum această expansiune nu a fost gândită, prestabilită ca fiind un pas ce trebuie bifat într-un bussines plan. Totul a venit de la sine şi nu ne plângem!
Rep.: Ce reprezintă, acum, Happy Dental, pentru Ploiești și pentru ploieșteni?
Dr. Luana O’Connor: Mi-ar plăcea să cred că numele Happy Dental şi mai ales sigla noastră nostimă reprezintă pentru Ploieşti şi ploieşteni reperul în stomatologie. Încercăm constant să aducem pe plan local toate noutăţile din lumea stomatologică prin continua participare a colegilor noştri medici la sesiuni de comunicări ştiinţifice, la congrese unde lectori sunt profesori de renume internaţional. Bineînţeles că suntem bine puşi la punct şi cu toate noutăţile în domeniul materialelor şi tehnicilor noi de lucru. Nu facem rabat nici de la normele de curăţenie şi sterilizare, în sediul nou avem o cameră încăpătoare dedicată numai sterilizării, dotată cu aparatură modernă care garantează pacienţilor noştri siguranţa actului stomatologic.
Rep.: Care este cea mai mare realizare de până acum pentru echipa Happy Dental?
Dr. Luana O’Connor: Bineînţeles că cea mai mare realizare este mutarea în sediul nou din Ploieşti, strada Malu Roşu, nr. 19. Sunt foarte mulţumită că mi-a ajutat Dumnezeu şi am reuşit să terminăm construcţia de la zero a acestei clinici. Mulţumesc tuturor celor care au fost implicaţi în această muncă uriașă de echipă. Mă refer la arhitect, ingineri, constructori, instalatori care au fost îngăduitori cu toate cerinţele mele poate uneori imposibile. Rezultatul se vede, este mulţumitor. Am vrut să fie o clădire veselă să se încadreze în zona de case, să nu inspire pacienţilor rigiditatea unei clădiri de birouri, de aceea faţada este pictată multicolor. De asemenea, interiorul am vrut să fie unul primitor și am ales pentru fiecare cabinet câte o culoare. Așa am îmbinat perfect utilul cu plăcutul. Mi-am dorit să am sub acelaşi acoperiş, pe cât posibil, toate facilităţile pentru o clinică dentară. De aceea nu am ezitat să pun iar mâna pe carte, să învăț, să merg la examene ca să obțin permisul de manipulare şi deţinere a aparaturii de radiologie. Deci avem în clinică un aparat tomograf care face şi radiografii panoramice, precum şi un aparat retroalveolar pentru radiografiile individuale pentru fiecare dinte. Punctele noastre forte sunt serviciul de endodonţie, unde avem un medic specialist care lucrează la un microscop performant, şi serviciul de implantologie, unde avem trei medici, inclusiv eu, specializaţi în implanturi. Eu am obținut masterul în implantologie acum opt ani. Toţi colegii noştri au o răbdare nemaipomenită și, chiar dacă nu sunt specializaţi în pedodonţie, au un număr foarte mare de pacienţi din rândul copiilor. O altă realizare destul de importantă, zic eu, este faptul că avem o echipă de medici şi asistente unită. Sunt oameni care lucrează împreună de multă vreme, unii chiar și de 10 ani. Acest lucru spune ceva despre atmosfera din clinică şi despre management. Nu ar trebui să uit nici filiala noastră din Dublin. Anul acesta face opt ani. Acolo lucrează medici și asistente din România, Irlanda, Letonia, Malaezia, care se înţeleg perfect și formează, de asemenea, o echipă foarte frumoasă.
Rep.: Deși tehnologia a avansat, transformând complet vizitele în cabinetul stomatologic, mulți au în continuare o reținere în a apela la serviciile medicilor stomatologi și ajung să o facă doar când situația este deja foarte gravă. Cum gestionați, la Happy Dental, “frică de dentist”?
Dr. Luana O’Connor: Da, aveţi dreptate, este încă de actualitate fraza ‘’mi-e frică de dentist’’. Dar este ceva uman, normal. Important este să ţină doar câteva minute, doar la prima vizită. După ce pacientul a luat contact cu mediul în care are loc intervenţia stomatologică (clinică, cabinet), după ce a stat de vorbă cu unul din medicii noştri şi i s-a explicat pe înţelesul lui ce urmează să i se facă, apoi atmosfera relaxantă, asistentele drăguţe şi bine pregătite pentru acest rol, toate acestea contribuie la crearea unei punţi între pacient şi medicul dentist. Se formează o relaţie de încredere în urma căreia pacientul îşi învinge teama de dentist. Am încredere în abilităţile psihologice ale colegilor mei, mărturie stau pacienţii foarte vechi ai clinicii care nu au renunţat la noi chiar dacă ne-am mutat de trei ori de-a lungul timpului.
Rep.: Această perioadă a adus o provocare în plus în relația cu pacienții, având în vedere contextul epidemiologic. Cum ați gestionat situația această nouă și foarte complicată, mai ales că vorbim despre o specializare în care contactul cu pacientul presupune, obligatoriu, ca acesta să nu poarte mască?
Dr. Luana O’Connor: Aceasta pandemie a schimbat un pic optica şi dinamica lucrurilor într-un cabinet stomatologic, dar nu foarte mult. Şi până acum noi sterilizam instrumentarul, şi până acum noi curăţam şi dezinfectam după fiecare pacient, şi până acum noi lucram cu mănuşi, mască şi viziera, şi până acum foloseam aparate de sterilizat aerul din clinică. Dar acum acordăm o mai mare atenţie menţinerii distanţării sociale între pacienţi, dezinfectării mâinilor acestora. Am investit în aparatură nouă care să limiteze răspândirea aerosolilor în timpul intervenţiilor stomatologice, încercam să păstrăm timpi liberi între programări pentru a aerisi încăperile, sala de aşteptare foarte mare ne-a permis aranjarea scaunelor pentru pacienţii care aşteaptă, astfel încât aceștia să stea la distanţă unul de celălalt. Ne dorim ca pacienţii noştri să beneficieze de tot confortul şi de tot profesionalismul pe care trebuie să îl afişăm în breasla noastră şi, cel mai mult, ne dorim ca pacienţii noştri să se simtă în siguranţă.
Rep.: Anul 2021 a adus o schimbare importantă pentru Happy Dental? Ce v-a determinat să vă gândiți la o “casă nouă” și ce a însemnat această provocare pentru echipa Happy Dental?
Dr. Luana O’Connor: Proiectul de a avea o ”casă nouă” pentru Happy Dental s-a născut acum câţiva ani când am observat că devenise neîncăpător cabinetul de la nord. Îmi doream altceva pentru pacienţii mei, mai mult confort, o schimbare. A fost un drum anevoios , cu multe bătăi de cap. Construirea de la zero a unui nou sediu chiar a fost o provocare, pe care zic eu că am onorat-o cu brio.
{showtime 9}Rep.: Care este următoarea provocare pentru echipa Happy Dental?
Dr. Luana O’Connor: Următorul proiect pentru Happy Dental este să înfiinţăm un laborator de tehnică dentară pentru clinica noastră. Deocamdată avem unul în Irlanda, care este la început şi care merge cu paşi mici, învăţăm pe măsură ce înaintăm, dar când suntem siguri că avem toate piesele la locul lor şi merge vrem să îl extindem în România, la Ploieşti, sub umbrela Happy Dental. Ne dorim să avem o acoperire internaţională în clinica din Ploieşti, deja lucrăm la un nou site care să ne facă cunoscuţi şi peste hotare şi să atragem pacienţi din străinătate. Încercam să obţinem parteneriate cu diferite hoteluri şi agenţii din Ploieşti, în ideea de a oferi pachete turistice atractive pacienţilor care vin din străinătate pentru intervenţii stomatologice. În acest fel, ajutăm şi la promovarea ţării noastre peste hotare.