Măsura vine după ce, nu de puţine ori, în sistemul sanitar s-au descoperit cazuri în care serviciile medicale raportate spre decontare de furnizorii aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate nu corespundeau cu realitatea. Asiguraţii se trezeau astfel că au beneficiat de consultaţii, de trimiteri sau de reţete fără să fi trecut pe la medic. „Mediatizarea acestui drept este una dintre măsurile pe care le-am luat pentru înlăturarea neregulilor din sistem. Prin această măsură, asiguratul, în calitate de contribuabil şi de beneficiar, poate verifica prestaţiile cu care este înregistrat în baza de date a sistemului de asigurări de sănătate. Astfel, se atrage atenţia furnizorilor de servicii medicale că pot fi verificaţi chiar de către pacienţii pe care îi au în evidenţă”, a declarat Doru Bădescu, directorul CNAS.
Solicitările din partea asiguraţilor se pot depune în fiecare zi, la sediul Casei de Asigurări de Sănătate Prahova.
Georgiana Pascu