Sub denumirea „Alcoolul te face să-ți pierzi simțurile, nu problemele!”, se derulează, în luna iunie, o campanie de informare, educare şi comunicare despre efectele nocive ale consumului de alcool.
Consumul nociv de alcool contribuie la 3 milioane de decese în fiecare an la nivel global și reprezintă principalul factor de risc pentru mortalitatea prematură și invaliditatea în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 15 și 49 de ani, se arată într-un comunicat al Institutului Naţional de Sănătate Publică.
„Consumul de alcool este asociat cu aproximativ 200 de boli și poate cauza accidente, traumatisme, accidente de muncă, violență. De asemenea, este asociat cu scăderea stimei de sine, depresie, anxietate, tulburări de comportament, risc de sinucidere. Afectează memoria, atenția, judecata, alterează capacitatea de a lua decizii.
Campania de informare despre efectele consumului de alcool se adresează în special tinerilor, adolescenților și părinților acestora, deoarece adolescența este o perioadă critică de dezvoltare când riscurile asociate abuzului de substanțe este în mod particular ridicat.”, scrie INSP.
Două eleve au ajuns de la banchet la spital, în stare de ebrietate
Mai mult de două treimi din liceenii din România, cu vârsta cuprinsă între 15 şi 18 ani, au declarat că au consumat alcool, conform unui studiu realizat în 2022, prin INSP.
Prin această campanie, se doreşte creșterea vigilenței, a responsabilității personale și sociale în ceea ce privește consumul de alcool.