O treime dintre românii din mediul urban au testat detoxifierea digitală, tot atâţia fiind interesaţi să încerce acest proces.
Detoxul digital este pauza de la mediul online și tehnologie, într-o lume în care viața digitală are un impact semnificativ asupra relațiilor interumane.
32% dintre românii din mediul urban au încercat, la un moment dat, un detox digital, iar 33% ar fi interesați să încerce acest proces, potrivit unui studiu recent, realizat de Reveal Marketing Research.
43% dintre români spun că își doresc mai mult timp pentru activitățile offline, în special persoanele între 25 și 34 de ani.
Principalele motive de „deconectare” sunt reducerea stresului, eliminarea distragerilor și protejarea vieții private.
De asemenea șase din 10 români consideră că brandurile pe care le urmăresc și le apreciază ar trebui să promoveze „detoxifierea digitală”.
Majoritatea celor care au optat pentru un detox digital au luat o pauză de la mediul online și tehnologie pentru o durată de câteva zile (62%), în timp ce 20% au ales să se deconecteze pentru câteva săptămâni.
Se caută voluntari pentru plantarea de copaci la Valea Călugărească, în 23 noiembrie
Referitor la impactul perceput asupra bunăstării, 66% dintre respondenți au raportat o influență pozitivă a detoxului digital, în timp ce 33% au menționat un impact neutru.
Studiul s-a desfășurat online în perioada 24.10-28.10.2024 pe un eşantion reprezentantiv de persoane cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Mărimea eșantionului a fost de 1005 respondenți.