STUDIU: Există o legătură evidentă între examene şi anxietate

examene
Sursa foto: Diaspora News
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Cercetătorii de la University College London (UCL) au observat modificări psihosomatice la grupuri de tineri angajaţi în examene.

În urma unui studiu recent, cercetătorii britanici afirmă că “adolescenţii simt din ce în ce mai mult presiunea din partea şcolii şi a părinţilor pentru a obţine note mari şi există îngrijorări că examenele provoacă un stres excesiv”, scrie ziarullumina.ro. Totodată, specialişti ai Asociaţiei Americane de Psihologie (AAP) atrag atenţia asupra importanţei de a găsi un echilibru şi avertizează că, pe termen lung, această formă de stres se poate transforma în depresie.

Studiul UCL indică o legătură evidentă între examene, denumită presiune academică, și tulburările de anxietate. Au fost analizate peste 50 de studii dintr-o serie de țări și s-a „constatat, în mod constant, că adolescenții care au perceput niveluri mai ridicate de presiune academică au fost mai predispuşi să se confrunte cu probleme precum anxietatea și depresia”. Şi psihologii americani includ stresul provocat de examene în categoria fobiilor de ordin social şi evidenţiază faptul că tinerii simt adesea că se așteaptă foarte mult de la ei. Simt presiune din partea părinților, a profesorilor, a prietenilor, resimt chiar şi presiunea pe care ei înşişi o pun asupra lor.

Specialiştii definesc stresul ca stimul, dar şi ca amenințare care cauzează anxietate și îngrijorare. A reacționa la stres este un răspuns firesc, însă corpul se activează nu doar în fața unui pericol fizic, ci și în cazul unei amenințări psihologice, așa cum este perceput un examen. Găsirea unui echilibru și a unei rutine sănătoase este esenţială, susţin specialiştii, deoarece pe termen lung această formă de stres se poate transforma într-o depresie sau într-o tulburare de anxietate.

Cercetări mai vechi au sugerat că nivelul de stres academic asupra tinerilor „poate fi umflat” de niveluri excesiv de ridicate ale așteptărilor părinților. Aceasta va duce la o supraimplicare a părinților în viața copiilor lor și la un control excesiv asupra acestora, caz în care tinerii vor avea mai mult stres academic, inclusiv pot avea un efect negativ asupra anxietății de testare.

Cercetătorii UCL susţin că se impun cercetări suplimentare pe acest subiect și o mai mare luare în considerare de către factorii de decizie politică a impactului pe care presiunea exercitată asupra elevilor pentru a reuși la școală îl poate avea asupra sănătății mintale a adolescenților.

 

 

Image