UPDATE: TAROM va despăgubi toţi pasagerii care au achiziţionat bilete direct de la companie şi care depun cerere de rambursare a compensaţiilor

TAROM
Sursa foto: ANPC
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

După anularea mai multor zboruri în cursul zilei de luni, reprezentanţii TAROM vor despăgubi pasagerii care au cumpărat bilete direct de la companie.

UPDATE: Pentru a facilita procesul de compensare al călătorilor afectați în urma anulării unor zboruri regulate în cursul zilei de 8 iulie, TAROM anunță crearea unei adrese de email dedicate: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., la care pasagerii pot transmite cererile și documentele necesare în vederea obținerii despăgubirilor, în conformitate cu Regulamentul EC 261/2004. Mai multe detalii, aici.

ŞTIRE INIŢIALĂ:
Decizia a fost luată după discuţiile la care au fost invitaţi de către conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

Conform Regulamentului European 261/2004, compensaţiile la care consumatorii au dreptul în urma anulării zborurilor sunt:

  • 250 EUR pentru zborurile de 1.500 km sau mai puţin;
  • 400 EUR pentru zborurile intracomunitare de peste 1.500 km şi pentru cele cuprinse între 1.500 şi 3.500 km;
  • 600 EUR pentru zborurile care nu intră sub incidenţa celor de mai sus.

Pentru soluţionarea situaţiei create, ANPC recomandă consumatorilor:

  • să păstreze şi să pună la dispoziţie bonurile/facturile prin care au achiziţionat cazare, transport, obiecte de minimă necesitate, în perioada în care zborul a  fost anulat şi până la rerutare.
  • să se adreseze companiei prin e-mail în care să prezinte biletul de avion care să demonstreze că era pasager al cursei anulate şi numărul contului în care să i se poată plăti compensaţia financiară.

Pasagerii care au cumpărat bilete prin intermediul altor companii trebuie să se adreseze acestora, iar în cazul în care nu li se oferă o soluţionare, pot depune o reclamaţie pe site-ul ANPC.

ANPC atenţionează că în cazul reclamaţiilor depuse la companii private cu privire la cererea de compensaţii, aceste servicii sunt contra cost.

 

Image