După anularea mai multor zboruri în cursul zilei de luni, reprezentanţii TAROM vor despăgubi pasagerii care au cumpărat bilete direct de la companie.
UPDATE: Pentru a facilita procesul de compensare al călătorilor afectați în urma anulării unor zboruri regulate în cursul zilei de 8 iulie, TAROM anunță crearea unei adrese de email dedicate:
ŞTIRE INIŢIALĂ:
Decizia a fost luată după discuţiile la care au fost invitaţi de către conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
Conform Regulamentului European 261/2004, compensaţiile la care consumatorii au dreptul în urma anulării zborurilor sunt:
- 250 EUR pentru zborurile de 1.500 km sau mai puţin;
- 400 EUR pentru zborurile intracomunitare de peste 1.500 km şi pentru cele cuprinse între 1.500 şi 3.500 km;
- 600 EUR pentru zborurile care nu intră sub incidenţa celor de mai sus.
TAROM anunţă că a ajuns la un acord cu reprezentanţii personalului navigant pentru derularea operaţiunilor în regim normal
Pentru soluţionarea situaţiei create, ANPC recomandă consumatorilor:
- să păstreze şi să pună la dispoziţie bonurile/facturile prin care au achiziţionat cazare, transport, obiecte de minimă necesitate, în perioada în care zborul a fost anulat şi până la rerutare.
- să se adreseze companiei prin e-mail în care să prezinte biletul de avion care să demonstreze că era pasager al cursei anulate şi numărul contului în care să i se poată plăti compensaţia financiară.
Pasagerii care au cumpărat bilete prin intermediul altor companii trebuie să se adreseze acestora, iar în cazul în care nu li se oferă o soluţionare, pot depune o reclamaţie pe site-ul ANPC.
ANPC atenţionează că în cazul reclamaţiilor depuse la companii private cu privire la cererea de compensaţii, aceste servicii sunt contra cost.