Prima linie telefonică gratuită de informare și asistență dedicată persoanelor de peste 65 de ani din România, denumită Telefonul Vârstnicului, are peste 18.000 de apelanţi unici.
Telefonul Vârstnicului a fost creat în 2015, de Fundația Regală Margareta a României, în scopul alinării singurătății și încurajării unui stil de viață activ post-pensionare, scrie basilica.ro.
„Ceea ce ne-am propus în 2015 continuăm și în prezent: să ascultăm problemele vârstnicilor din România, să le oferim consiliere și oportunități de participare la viața societății și de valorificare a experienței lor. De asemenea, ne dorim în continuare să mobilizăm comunitățile locale să rămână unite în sprijinul acestor persoane pentru a fi tratate cu respectul pe care îl merită. (…)
De la lansare, Telefonul Vârstnicului a reprezentat un pas important spre conectarea cât mai multor vârstnici afectați de izolare, singurătate, de lipsa informațiilor de încredere, dar și de lipsa unui sprijin”, a declarat Mugurel Mărgărit, director executiv al Fundației Regale.
Top 5 al nevoilor seniorilor care apelează:
- Căutarea de informații utile, practice și actualizate referitoare la diverse nevoi ale seniorilor: instituții de stat, servicii sociale sau private pentru vârstnici.
- Nevoia de îngrijire și sprijin: cămine pentru vârstnici și proceduri de instituționalizare, servicii practice disponibile în comunitate, recomandări privind instituții care oferă îngrijiri medicale la domiciliu sau masa pe roți.
- Solicitări de sprijin financiar și material.
- Căutare de sprijin emoțional.
- Căutarea unor oportunități de implicare în comunitate prin voluntariat și prin socializare: vârstnicii care și-au dorit aceasta au fost direcționați către oportunități de voluntariat din comunitate.
Când va fi aplicat noul plafon de impozitare a pensiilor
Telefonul Seniorului este apelabil gratuit la numărul 0800 460 001, între orele 08:00 – 20:00, de luni până vineri, și sâmbăta, între orele 08:00 – 16:00.