Prima consemnare a utilizării semnalului de ajutor S.O.S. datează din 1 aprilie 1905, dar invenţia este asociată şi cu alte date ca fiind în premieră.
1 aprilie 1905 este data la care semnalul S.O.S. a fost introdus pentru prima dată în Germania, ca parte a unui set de reglementări naționale de radio.
În anul 1906, la a doua Convenție Internațională Radiotelegrafică de la Berlin, o colecție extinsă de reglementări de serviciu a fost dezvoltată pentru a completa acordul principal, care a fost semnat la 3 noiembrie 1906, devenind efectiv la 1 iulie 1908. Semnalul german Notzeichen (semnal de alarmă) a fost adoptat ca standard internaţional, drept urmare "Navele aflate în dificultate trebuie să utilizeze semnalul următor: · · · — — — · · · repetate la intervale scurte", conform Wikipedia.
10 iunie 1909, Slavonia este prima navă care a transmis un apel de primejdie S.O.S., după cum scrie în articolul "Notable Achievements of Wireless" (Realizări notabile fără fir) apărut în septembrie 1910, în revista Modern Electrics.
RO2D2, echipa de Robotică a CNMV Ploiești, opt victorii și locul I la Maryland Tech Invitational
La 1 aprilie 1905 în Germania, iar din 1 aprilie 1906 pe plan internațional, semnalul de primejdie a fost specificat ca o secvență continuă de cod Morse de trei puncte/trei linii/trei puncte, fără nici o mențiune cu privire la orice echivalenţe alfabetice.
11 august 1909, este consemnată prima utilizare înregistrată a S.O.S. ca un semnal de primejdie, de către vaporul cu aburi SS Arapahoe.
În utilizarea populară, S.O.S. a devenit asociat cu acronimul unor expresii cum ar fi Save Our Ship („Salvați nava noastră”) sau Save Our Souls („Salvați sufletele noastre”). S.O.S. este singurul semnal format din nouă elemente în cod Morse, făcându-l ușor de recunoscut.