YouTube SEO - principalii factori de ranking pe care se bazează algoritmul de clasare

YouTube SEO
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Postarea de clipuri pe platforme dedicate este un trend în continuă creștere, numeroși utilizatori preferând să urmărească aceste materiale, în detrimentul celor text. Așadar, pentru o afacere care își dorește să rămână relevantă și să obțină numeroase vânzări sau leaduri, crearea, optimizarea și postarea de clipuri este în prezent un must. De la TikTok, până la YouTube, podcasturi sau scurte filmulețe, oricare ar fi formatul pe care l-ai alege, trebuie să te asiguri că ceea ce postezi este optimizat în așa fel încât să aibă o șansă să rankeze cât mai bine.

Când vine vorba despre YouTube și algoritmul din spatele rezultatelor oferite pentru diverse căutări ale utilizatorilor, reține că acesta funcționează similar cu algoritmul Google. Te poți raporta la YouTube ca la un alt motor de căutare, iar acest lucru te va ajuta să gândești idei de clipuri potrivite pentru interesele publicului tău țintă. 

La fel ca în Google, utilizatorii se îndreaptă către YouTube pentru a afla diverse informații, a învăța lucruri, atunci când vor să rezolve o problemă - iar tu îi poți ajuta să facă acest lucru. Totuși, pentru a reuși să fii alături de acești potențiali clienți, mai întâi trebuie să te asiguri că ei îți vor găsi videoclipurile. Aici intervine optimizarea SEO pentru YouTube și factorii de ranking de pe această platformă de care trebuie să ții cont.

Cum să ai clipuri cu un bun ranking pe YouTube? 

Algoritmul YouTube are în vedere o serie de factori în momentul în care compune o pagină cu rezultate sau recomandările pentru utilizatori. Principalele aspecte pe care trebuie să le iei în calcul: 

  • Optimizează cu ajutorul cuvintelor cheie relevante

La fel ca Google, și YouTube se folosește de cuvintele cheie pentru a determina care este intenția utilizatorilor și ce își doresc aceștia să urmărească. Astfel, este important ca videoclipurile tale să aibă subiecte clare, să fie optimizate cu cuvintele cheie specifice, atât cu cele cu volum mare de căutare, cât și cu cele care au un volum mai mic de căutare (vezi în articolul de aici cum să faci keyword research pentru YouTube). Cuvintele cheie ar trebui să fie prezente în titlul videoclipului, în descrierea acestuia, dar și în taguri și pe thumbnail (dacă alegi un custom thumbnail - și ar trebui să o faci!). 

  • Crește rata de engagement

Orice interacțiune a utilizatorilor cu clipurile tale sau cu canalul tău îi oferă algoritmului semnale că postezi conținut de calitate, conținut interesant pe care îl poate afișa mai multor persoane. De la rata de click, la timpul mediu de vizionare, numărul de like-uri, comentarii sau share-uri, încearcă să convingi utilizatorii să interacționeze cu ceea ce postezi, chiar dacă e doar printr-un like sau un share către un prieten. Deși sunt gesturi mici, adunate, ele vor fi relevante pentru a obține o poziție cât mai bună în rezultatele de căutare și a câștiga „încrederea” algoritmului. 

  • Postează conținut de calitate 

Nu ajunge doar să folosești cuvinte cheie și să încarci un videoclip pentru a avea succes. Pentru a avea parte de beneficiile aduse de postarea de clipuri pe YouTube, trebuie să te asiguri că oferi conținut de calitate, indiferent de nișa în care activezi. Fie că alegi să oferi sfaturi legate de o anumită problemă din domeniu, fie că te concentrezi pe a le arăta utilizatorilor cum să realizeze anumite sarcini sau poate te concentrezi pe a fi o sursă de entertainment, asigură-te că tot ceea ce postezi este calitativ. 

Aici nu este vorba de a folosi cele mai performante camere video și microfoane, să filmezi în studio și să îți editeze cineva profesional clipurile (deși aceste lucruri pot fi de folos), ci ne referim să te asiguri că imaginea este clară, sunetul poate fi înțeles cu ușurință și clipul se bazează pe un fir logic. Sunt multe canale populare care au mult succes și postează clipuri filmate cu telefonul! Succesul lor se datorează faptului că în fața camerei sunt persoane carismatice, amuzante, abordează subiecte de interes și știu cum să captiveze publicul. 

Așadar, nu te gândi că trebuie să investești sume imense în echipament - acesta nu îți poate garanta succesul! Bineînțeles, poate fi mai plăcut pentru utilizatori să vadă clipuri filmate profesionist, cu un sunet impecabil, însă dacă aceste clipuri nu sunt interesante, nu prezintă informații captivante sau măcar amuzante, ei vor părăsi clipul fără să se gândească de două ori. 

  • Folosește strategii de retenție a publicului 

Pentru algoritmul YouTube, cu cât clipurile unui canal sunt urmărite până la final sau pentru mai mult timp, cu atât le consideră mai calitative. A-ți convinge subscriberii să urmărească până la final clipurile și a-i convinge să mai urmărească un clip după aceea reprezintă o parte importantă pentru rankingul viitor al acestor clipuri și al canalului tău, în general. 

Dacă reușești să câștigi atenția utilizatorilor, asigură-te că o vei și păstra! Nu posta clipuri foarte lungi, ci alege să împarți un subiect complex în mai multe clipuri care să prezinte o parte a problemei. În acest fel, vei avea și mai multe idei de conținut pe care le poți folosi, vei posta mai des și vei avea mai multe șanse să îi convingi pe utilizatori să urmărească mai multe clipuri de pe canalul tău. 

Algoritmul YouTube este unul complex chiar și pentru specialiști. Nu sunt cunoscuți toți factorii de ranking și nu se știe care dintre aceștia cântărește cel mai mult în ochii „roboțelului”. Cert este faptul că s-au observat anumite calități comune între cele mai populare clipuri, cele care rankează foarte bine, iar din felul în care au fost acelea gândite și optimizate putem învăța cu toții. Pe lângă cele menționate mai sus, există numeroase alte aspecte de luat în considerare, optimizări pe care le poți aduce canalului, strategii de conținut diverse etc. 

Sunt multe de învățat când vine vorba de YouTube SEO, iar cel mai bun moment pentru a începe să acumulezi informații pe care să le pui ulterior în aplicare este chiar acum! Nu mai aștepta pentru că cel mai probabil competitorii tăi deja au început să posteze videoclipuri pe YouTube și pot crește în popularitate mai repede decât te-ai aștepta! 

 

Sursa foto: Freepik.com

 

Image