Time to Move revine în octombrie cu aproximativ o mie de evenimente și activități pentru a conecta tinerii la oportunități în toată Europa.
Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP) anunţă, prin Eurodesk, campania pentru tineri “Time to Move”. Din acest an, aceasta se va concentra pe subiecte precum: învățarea și explorarea Europei și prieteniile internaționale, participarea tinerilor și democrația, voluntariatul și solidaritatea, creșterea capacității de inserție profesională, cetățenia activă și sustenabilitatea, sănătatea mintală și șocul cultural.
O nouă platformă online dedicată campaniei a fost deja lansată și este disponibilă inclusiv în limba română: https://timetomove.eurodesk.eu/ro/.
Aici sunt înscrise activitățile din apropiere, prin intermediul unei hărți online interactive, dar şi două noi provocări online: o provocare social media și un concurs de design de tricouri - lansate de Eurodesk, în cadrul cărora participanţii pot câștiga premii.
Pe lângă acestea, în cadrul campaniei va fi lansată și o nouă serie „Talkative Thursday”, ce va consta în 4 întâlniri online ce vor avea loc în fiecare joi din luna octombrie și vor avea ca invitați foști participanți la programele europene de mobilitate.
Raport 2024: Statul român cheltuie 6.000 de dolari pentru fiecare elev, faţă de media de 14.000 de dolari din țările membre ale OCDE
În România, campania se va desfășura la nivel național, prin intermediul biroului Eurodesk România, parte a Agenției Naționale Erasmus+ (ANPCDEFP), cu sprijinul rețelei naționale de multiplicatori.
În 2023 rețeaua de multiplicatori Eurodesk România a organizat peste 100 de evenimente în cadrul campaniei Time to Move, ajungând la peste 3.000 de tineri și plasând România pe locul IV în clasamentul european în ceea ce privește numărul de evenimente organizate.