Ministerul Transporturilor a publicat, în consultare publică, proiectul unei hotărâri de Guvern care se referă la declanşarea procedurilor de expropriere a unui imobil proprietate privată “care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional «Realizare pasaj rutier la intersecția DN 1 cu strada Prahovei (Azuga)»”.
Nota de fundamentare arată că „mare parte a localității Azuga este amplasată pe partea dreaptă a drumului național. Accesul în această zonă care cuprinde și zona pârtiilor de schi se realizează prin DC129 (str. Independenței). Intersecția dintre DC 129 și DN1 este la nivel, încadrată în clasa IV de funcționalitate (AND 600/2015) și este nesemaforizată. Intersecția are o bandă de viraj la dreapta (spre Brașov) delimitată de o insulă direcțională.
(...) Pasajul rutier subteran va fi situat la intersecția DN1 cu strada Prahovei și strada Independenței (DC129).
Obiectivul propus începe de la sensul giratoriu de pe str. Prahovei (în apropierea gării Azuga) subtraversează DN 1 și se continuă pe strada Independenței (DC 129) până în zona Primăriei Azuga. Pentru realizarea obiectivului este necesară exproprierea unui imobil proprietate privată, reprezentând teren (în suprafață de 137 mp) și construcții (în suprafață totală de 27 mp, C3 – 10 mp și C4 – 17 mp) și investiții (împrejmuire de 91,8 ml) care aparține Parohiei Sfânta Treime Azuga (extras CF nr. 21669). (...) Pentru realizarea obiectivului de investiții, este necesară ocuparea unui imobil proprietate privată, reprezentând teren (în suprafață de 137 mp) și construcții (în suprafață totală de 27 mp, C3 – 10 mp și C4 – 17 mp) și investiții (împrejmuire de 91,8 ml), pentru care, prin prezentul proiect de act normativ se urmărește aprobarea declanșării procedurii de expropriere, conform prevederilor Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean şi local, cu modificările şi completările ulterioare”.
Indicatorii tehnico-economici ai proiectului au fost aprobați pe 1 noiembrie, prin ordin al ministrului Transporturilor și Infrastructurii, menționează sursa citată.
Anexa atașată proiectului se referă la un teren de aproximativ 2.000 mp pentru care Parohia Sfânta Treime din Azuga va fi despăgubită cu aproape 78.500 de lei.
Mai multe pasaje, pentru fluidizarea traficului pe DN 1, în toate stațiunile de pe Valea Prahovei
La finalul lunii septembrie, a fost publicat un proiect de hotărâre de Guvern similar, referitor însă la exproprierile necesare pentru realizarea unui pasaj subteran de aproximativ 30 de metri la Comarnic, în zona Pieței Centrale, la intersecția DN 1 cu strada Ghioșesti. O lună mai târziu, a fost publicat și proiectul pentru exproprieri în vederea realizării pasajului subteran care va fi construit la Bușteni - intersecție DN 1 cu strada Telecabinei.
Demersurile enumerate mai sus sunt numai o parte din seria proiectelor menite să contribuie la fluidizarea traficului pe DN 1, în zona stațiunilor de pe Valea Prahovei.
“Supratraversări ar urma să fie realizate prin fonduri europene (Programul Operaţional Infrastructura Mare – POIM) în următoarele zone:
Comarnic: amenajarea pasaj pietonal în Piața Centrală din (intersecție DN1 cu strada Ghioșești) și amenajarea altuia în zona primăriei.
Azuga: realizarea unui pasaj rutier la intersecția DN1 cu strada Prahovei.
Predeal: realizarea unui pasaj rutier la intersecția DN1 cu DN73A şi a unui pasaj pietonal pe strada Panduri.
Sinaia ar urma să beneficieze de două pasaje: intersecția DN1 cu bulevardul Republicii (Sinaia Sud) și la intersecția DN1 cu bulevardul Ferdinand (Sinaia Nord).
Buşteni: pasaj pietonal pe strada Telecabinei.
Poiana Ţapului: pasaj pietonal la intersecţia dintre DN1 şi strada Crinului”, anunța actualul președinte al Consiliului Județean Prahova, Iulian Dumitrescu, în toamna anului trecut.
Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!
Sursa foto: Google Street View