Documentația publicată de CNAIR, odată cu lansarea în consultare publică a traseului autostrăzii A3 Ploiești – Brașov, detaliază fiecare variantă propusă, cu tot cu aspectele identificate drept “constrângeri”. Pe românește, este vorba despre obstacole care vor da bătăi de cap, cum ar fi aria naturală protejată Natura 2000 Bucegi, proiecte de dezvoltare a reţelei rutiere în zona localităţilor Bănești-Câmpina şi Bușteni-Azuga, iar în unele cazuri despre stații electrice, magistrale, unități militare și Domeniul Cantacuzino de la Bușteni.
Informațiile se regăsesc în analiza multicriterială din studiul și raportul alternativelor de traseu. Sunt cinci variante propuse, fiecare cu avantajele și dezavantajele sale. Ocolirea unor obiective existente înseamnă, de exemplu, construirea a mai multe tunele, ceea ce implică, evident, și alte costuri. Iar când vine vorba de costuri, Ministerul Transporturilor și-a exprimat, deja, punctul de vedere.
„Când am venit la Ministerul Transporturilor, situaţia era următoarea: atribuită licitaţia pentru Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic, durata undeva la 5 ani (30 de luni pentru SF şi alte 6 luni pentru proiectare, potrivit contractului – n.r.). Există discuţii cu firma de proiectare (n.r. – Consitrans) despre trasee. Nu se poate, şi am transmis asta colegilor de la CNAIR, să venim cu variante de 8 miliarde de euro pe o sută şi ceva de kilometri de autostradă dacă s-ar merge pe mai mult de o jumătate din traseu cu varianta de tuneluri. E o zonă turistică dezvoltată, trebuie să ţinem cont de specificul fiecărei localităţi, dar tocmai din acest motiv suntem în discuţii. Sigur că am o nemulţumire personală legată de durata contractului, dar este un contract atribuit”, a explicat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, în vara acestui an.
VEZI ȘI: Traseul autostrăzii Ploiești - Brașov, lansat în consultare publică
Ministerul Transporturilor și CNAIR au transmis atunci că nu acceptă prima variantă de cost a autostrăzii Ploiești-Brașov, de aprox. 8 miliarde de euro, rezultată în urma simulării proiectantului Consitrans, alternativă în care era propusă construirea de tuneluri pe o mare parte a traseului.
Descrierea fiecărei variante în parte poate fi consultată AICI.
10 noduri rutiere pe A3, între Ploiești și Brașov
Indiferent de varianta aleasă, traseul va include noduri rutiere, la:
- Bărcăneşti – reconfigurare nod actual;
- DN72 – intersecţie cu autostrada;
- Băneşti;
- Breaza Nord;
- Comarnic Nord;
- Sinaia;
- Poiana Ţapului;
- Predeal;
- Râşnov – intersecţie cu DN73;
- Autostrada km 173+300 – intersecţie cu DN1
Alternative de traseu studiate pentru A3 Ploiești – Brașov
Alternativa 1 – traseu A3 Ploiești – Brașov
- 64 km poduri, viaducte
- 3,45 km tunel
Constrângeri:
✓ Ariile protejate naturale, Natura 2000 ROSCI0013 Bucegi;
✓ Interferenţă cu zona de siguranţă a magistralei C.F. 300;
✓ Intersecţia cu linii de înaltă tensiune de 110kV şi 400kV;
✓ Interferenţă cu monumentul istoric Castelul Cantacuzino;
✓ Interferenţă cu imobile ale M.A.P.N.;
✓ Demolări construcţii existente;
✓ Interferenţă cu alte proiecte de dezvoltare a reţelei rutiere în zona localităţilor Bănești-Câmpina şi Busteni-Azuga.
Alternativa 2 – traseu A3 Ploiești – Brașov
- 50 km poduri, viaducte
- 14,75 km tunel
Constrângeri:
✓ Ariile protejate naturale, Natura 2000 ROSCI0013 Bucegi;
✓ Interferenţă cu zona de siguranţă a magistralei C.F. 300;
✓ Intersecţia cu linii de înaltă tensiune de 110kV şi 400kV;
✓ Interferenţă cu imobile ale M.A.P.N.;
✓ Demolări construcţii existente;
✓ Afectarea staţiei electrice Comarnic;
VEZI ȘI: Simulare video a traseului viitoarei centuri de la Comarnic
✓ Interferenţă cu alte proiecte de dezvoltare a reţelei rutiere în zona localităţilor Bănești-Câmpina şi Bușteni-Azuga.
Alternativa 3 – traseu A3 Ploiești – Brașov
- 21,5 km poduri, viaducte
- 41,3 km tunel
Constrângeri:
✓ Ariile protejate naturale, Natura 2000 ROSCI0013 Bucegi;
✓ Un procent mare din lungimea traseului, aproximativ 37%, se desfăşoară în tunel.
✓ Interferenţă cu zona de siguranţă a magistralei C.F. 300;
✓ Intersecţia cu linii de înaltă tensiune de 110kV şi 400kV;
✓ Interferenţă cu traseul DN1 existent;
✓ Demolări construcţii existente;
✓ Interferenţă cu alte proiecte de dezvoltare a reţelei rutiere în zona localităţilor Bănești-Campina şi Bușteni-Azuga.
Alternativa 4 – traseu A3 Ploiești – Brașov
- 29,1 km poduri, viaducte
- 30,45 km tunel
Constrângeri:
✓ Ariile protejate naturale, Natura 2000 ROSCI0013 Bucegi;
✓ Interferenţă cu zona de siguranţă a magistralei C.F. 300;
✓ Intersecţia cu linii de înaltă tensiune de 110kV şi 400kV;
✓ Interferenţă cu traseul DN1 existent;
✓ Demolări construcţii existente;
✓ Interferenţă cu alte proiecte de dezvoltare a reţelei rutiere în zona localităţilor Bănești-Câmpina şi Bușteni-Azuga.
VEZI ȘI: Varianta ocolitoare Bănești – Valea Doftanei. Care este traseul viitoarei alternative la DN1 și DN1A
Alternativa 5 – traseu A3 Ploiești – Brașov
- 40,6 km poduri, viaducte
- 24 km tunel
Constrângeri:
✓ Ariile protejate naturale, Natura 2000 ROSCI0013 Bucegi;
✓ Un procent mare din lungimea traseului, aproximativ 22%, se desfăşoară în tunel.
✓ Interferenţă cu zona de siguranţă a magistralei C.F. 300;
✓ Intersecţia cu linii de înaltă tensiune de 110kV şi 400kV;
✓ Interferenţă cu traseul DN1 existent;
✓ Demolări construcţii existente;
✓ Interferenţă cu alte proiecte de dezvoltare a reţelei rutiere în zona localităţilor Bănești-Câmpina şi Bușteni-Azuga.
Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!