CENTURA COMARNIC | Aprobat în această săptămână de Consiliul Judeţean Prahova şi estimat la 172 de milioane de lei, aproape 35 de milioane de euro la cursul actual, proiectul pentru varianta ocolitoare a oraşului Comarnic propune un traseu prin zonele Ghioşeşti şi Podul lui Neag şi ar urma să ofere o alternativă la DN1, pe unul dintre cele mai aglomerate tronsoane din ţară. Totuşi, şoferii vor scuti doar cinci kilometri, urmând să reintre în drumul naţional în zona Posada.
Studiul de fezabilitate pentru Centura Comarnic propune realizarea unui drum cu o bandă pe sens care ar urma să meargă paralel cu DN1, foarte aproape de drumul naţional, prin partea stângă a acestuia cum urci. Conform documentului aprobat în această săptămână de consilierii judeţeni, noua variantă ocolitoare ar urma să pornească din DJ 103R, drumul care vine de la Breaza, undeva în dreptul kilometrului 106 al DN1 Aici va fi amenajat un sens giratoriu, iar traseul va continua aproape paralel cu albia râului Prahova, calea ferată Bucureşti-Braşov şi strada Ghioşeşti. La kilometrul 1+330, drumul va traversa râul Prahova, pe un pod de 80 de metri lungime. Urmează o intersecţie cu strada Ghioşeşti, unde va fi amenajat un nou sens giratoriu. La kilometrul 3+730, drumul traversează din nou râul Prahova, pe un pod de 60 de metri, apoi continuă pe malul drept, urmând ca la kilometrul 4+350 să fie amenajat un alt pod, de 36 de metri, peste un afluent al Prahovei, în zona Valea Mesteacănului. La kilometrul 5+800, aproape de capătul nordic al variantei ocolitoare, este prevăzut un alt pasaj, care trece atât peste râul Prahova cât şi peste calea ferată. Centura Comarnic ar urma să se încheie în DN1, la kilometrul 111+200 al drumului naţional, unde e prevăzut un nou sens giratoriu.
În total, Centura Comarnic ar urma să aibă 5,85 kilometri şi le-ar permite şoferilor să scutească, practic, aproximativ 5 kilometri din Drumul Naţional 1. Cine vrea să evite şi mai mult drumul naţional are posibilitatea să folosească şi drumul judeţean care trece prin Breaza, mai scutind astfel câţiva kilometri. Traseul propus cuprinde două poduri peste râul Prahova, unul peste un afluent, un pasaj peste magistrala de cale ferată, sensuri giratorii la capete şi prevede lucrări de reconfigurare a intersecţiilor cu străzile Ghioşeşti şi Podul lui Neag şi mai multe tronsoane cu apărări de maluri şi lucrări de consolidare pentru ramblee şi deblee, conform studiului de fezabilitate întocmit de societatea Irimat Cons la comanda Consiliului Judeţean. Conform aceluiaşi document, obiectivul de investiţii ar urma să ducă la reducerea timpului de călătorie şi creşterea vitezei medii de deplasare, evitarea ambuteiajelor care apar frecvent în această zonă de pe Valea Prahovei, mutarea traficului greu şi a unei părţi din traficul de tranzit, îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă, reducerea numărului de accidente şi reducerea emisiilor nocive generate de traficul rutier.
Centura Comarnic e estimată la 172,2 milioane de lei
Proiectul are o valoare estimată la 172.220.914 lei, echivalentul a aproape 35 de milioane de euro la cursul actual. Din această sumă, aproape 9,3 milioane de lei ar urma să meargă pe exproprieri.
Autorităţile prahovene speră să obţină finanţare de la Ministerul Dezvoltării, prin Programul Naţional de Investiţii "Anghel Saligny". Aceeaşi variantă este luată în calcul şi pentru cel puţin alte două proiecte similare, vizând amenajarea centurilor ocolitoare ale oraşului Mizil şi comunei Păuleşti, în timp ce varianta Băneşti - Valea Doftanei, care practic ar servi şi pe post de centură pentru Câmpina, e propusă pentru a fi realizată de Compania Naţională de Investiţii, tot cu bani de la Ministerul Dezvoltării. Este foarte greu de estimat în acest moment când am putea vedea o licitaţie lansată pentru acest obiectiv de investiţii.
Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!